Nekromanti Ny ras är lös!!

agonar

Veteran
Jag har skapat en ny ras i går kväll(torsdag) som jag vill dela med mig av. Jag gjorde den ganska snabbt så där en och en halv timme, så ni får inte klaga på mig om den är för dåligt eller slarvigt gjord. Om ni vill ändra något på den så får ni göra det. och om ni kommer på nåt bra så kan ni maila mig på agonar@spray.se
M.v.h Olle Svensson!!!!

jag måste vara lite tråkig och säga att umilerna är lite väl mäktiga och verkar mest vara en förbättrad version av dvärgarna.. det är roligt att de är urinvånarna och att deras gud har blivit ivägjagad. men ta bort något plus på styrka och liknande och kom på något nytt istället för mitrhil-silver, något umilerna hållit hemligt och inte vill dela med sig.. eller nått...

agonar

Veteran
Tack för komentarerna!

Om ni tycker att den är förmektig så får ni ju ändra den så som den passar er. Och det här med Mithril-silver har jag läst i sagan om ringen boken så jag tänkte att jag kunde använda det här också. Det är ju från sagan om ringen boken riotminds har fått idén mithril tror jag eftersom det finns med i sagan om ringen och den boken är ju äldre än Drakar och Demoner. För det första skulle jag inte tro att J.R.R Tolein skulle ta mithril från ett svenskt rollspels företag.

Att uruk är en stad i det där andra spelet visste jag faktist inte. Det var ett rent samanträfande!

Re: Tack för komentarerna!

Nja, jag tror nog att Riotminds tog mithril från de tidigare upplagorna av Drakar och Demoner. =)
Men du har ju rätt i att Tolkien knappast fick inspiration från DoD. /images/icons/smile.gif Men jag tror att klagomålet syftade på att "mithril" och "mithril-silver" är samma sak.

Sen så tror jag nog inte att Pazuzu klagade när han nämnde det om staden. Dessutom finns det ju någonting i Farbror Tolkien's verk som ligger närmare till hands att tänka på.

/Gloria Excelsior

ergith

Veteran
jag såg en sak som störde mig lite när det gäller din nya ras, du skrev: "En Umil har en ganska kraftig kropp och väger mellan 60 till 70 kilo. Umilens normala kropps längd är hos mannen runt om kring 150 cm och runt omkring 140 hos kvinnan."

Fast längre ner där alla värden finns med så ska Umilen ha en STO på 3T6+3 vilket känns väldigt fel om den ska vara 150cm lång å väga 60-70kg.

/ergith

Allting som kan gå fel kommer att gå fel.
-Murphys tredje lag.

Rosen

Myrmidon
Re: uruk

<I>Eldar är typ alverna i warhammer.</I>

Typ, alverna i Sagan om Ringen (utom the Avari, då) - att det sen kommer spelföretag och lånar namnet är en annan femma. (-:

<I>Khuzuk är nog ledigt :)</I>

Öh, jo, tämligen....
Khazad (dvärgar), menade jag förstås - måste ha mixat ihop dem och Kuduk (hober) i bakhuvet.

Poängen var iaf att ordet <I>uruk</I> också kommer från Tolkien - orcherna heter så på sitt eget språk.

--
Åke

Nightowl

Champion
Re: Quiz

Nä, jag först.

Räkna upp Orlanths bröder.

Nightowl, som äventyrat med Mystra innan hon blev magins gudinna, men eftersom hon var en (svordom) plot device i järnvägsjävclatristkampanjen Avatar Trilogy, har jag högaktningsfullt förträngt hennes namn. Fy fan vad vi hatade den kampanjen! Argh, Pazuzu, nu har du väckt mitt värsta rollspelsminne! Förbannelse! ;-)

Fast jag tror det var något på "m".

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Pazuzu

Warrior
Re: Quiz (OT)

Nääää.

*Karln som skrev frågan skakar på huvvet.* (Han spelar dock Counter-Strike så man vet aldrig)