Nekromanti Ny ras

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Jag tycker det skulle vara trevligt med en ny spelbar ras till DoD6.
Det är samma tugg hela tiden, alver, halvtroll, Halvlängdsmän och hela kompaniet.
Visst det är fortfarande jättekul med de klassiska rasena men det skulle inte skada med en ny ras.

-Chrono

Då är saken Biff
 

Den Gode

Veteran
Joined
20 Apr 2001
Messages
3
Location
Venus
ja det skulle vara jätte kul med en ny ras, det är som sagt lite tråkigt med alla de gammla raserna!

den gode
 

stjärnjerry

Veteran
Joined
24 Nov 2000
Messages
14
mm

en ny ras.. väl balanserad inte så super som alver och inte så tråkiga som hmmm fan det finns ingen tråkig ras men iaf..
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Men hallå.. man kan väl bara inte göra en ny ras hur som helst. Man måste ju hålla sig till de gamla vanliga. Annars blir spelarna förvirrade och bryter ihop i tårar.

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Håller med [ot]

Ja, man kan ju inte bara lägga till en ras så där. Det går ju inte. /images/icons/smile.gif eller det kanske skulle funka men, men ja men något som jag inte kan komma på nu.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
åh... Den som ändå fick spela så mycket att man hann tröttna på raserna. Jag har tur om jag får spela en gång i månaden... T_T

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Man måste ju hålla sig till de gamla vanliga. Annars blir spelarna förvirrade och bryter ihop i tårar.

Va bra! Då kan de få utforska sin ångest sedan och så blir det jätteseriöst rollspel. (-:

--
Åke
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Jag tror mig om att ha spelat tillräckligt länge för att ha tröttnat på alla raser flera gånger. Det märkliga är att jag då ständigt återkommer till en ras, som jag liksom aldrig riktigt tröttnar på. Den är otroligt flexibel, omväxlande och oförutsägbar. För ärligt talat, alver, dvärgar, troll et al, är i viss utsträckning bara ensidigheter, extremer och interpolationer av den ras jag talar om, nämligen MÄNNISKAN! /images/icons/smile.gif

Ärligt talat, jag har tröttnat på alla andra raser, men människan tröttnar jag aldrig på. Faktiskt. Bara ett litet tips...

/ Daniel
 

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,864
Location
Värnhem, Malmö
Halv alv

De halva alverna föddes genom att en av serguont inte hade lärt sig detta med att skriva ihop ordentligt. En mäktig trollkarls ord har makt, även om de bara är skrivna, och serguonterna var väldigt mäktiga. Efter en kryptisk och förvirrad olycka involverande en skriftrulle serguonten skrivit på och en hel stam alver skapades de halva alvernas ras. Dessa liknade vanliga alver men saknade ben. De fick då lära sig att gå genom att lyfta upp kroppen på armarna.

Halva alver har samma grundegenskaper som alver med några undantag:
Halva alver har 3T6+3 i STY, de är väldigt starka i armarna.
De har 2T6 i STO, då de saknar ben.
De har 3T6-2 i KAR, ingen tycker att de är speciellt trevliga att se på.
De gör 1T6 i skada med bettattacker, de har fått starka käkmuskler av att tvingas hålla saker mellan tänderna när de springer.
Dessutom har de -4 i Förflyttning och kan bara hoppa hälften så långt som normalt. Det finns även flera andra handlingar som är omöjliga för dem, till exempel att göra något med händerna samtidigt som de springer.

De halva alverna har också avlat fram en mycket låg och bred hästtyp, med en väldigt speciell sadeltyp. Om de kan förflytta sig i en låda med hjul ökar förflyttningen som det passa. I en uppförsbacke går det kanske till och med långsammare.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,322
Location
Helsingborg
Monsterböckerna...

(Inte monsterboxen)...tycker jag innehåller helt klart spelbara raser. Vargman, Svanmö, Råttman, Kattman, Onaqui (bara skämta), metamorfoserna, Reptilman och Hajman. Kanske för att de bara var en mix med andra raser.

/[color:green]Han</font color=green> som antar att det kommer fler spelbara raser med "Jorges Bestarium"
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
MMM. Det är väl problemet med att spela riotminds, man böjar om Drakar och Demoner på nytt(iom att alla gamla supplement blir outdated plötsligt). Föreslår att du spelar någon av de tidigare versionerna i stället- Då har du hela monsterboxen full med annorlunda varelser du kan vara.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,026
Location
Linköping
Re: Monsterböckerna...

(Inte monsterboxen)

Är det nåt fel på monsterboxen? Är monsterböckerna bättre? Har bara haft boxen (och rätt länge åxå) och det fungerar toppen. Har dålig koll på konkurrerande literatur? Informera mig!


//[color:red]Feuflux
"Frågan är inte vad jag kan göra för dom, det är vad dom kan göra för mig."</font color=red>
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,026
Location
Linköping
Re: Halv alv

Hehe, roligaste läsnigen på länge...
/images/icons/laugh.gif


//[color:red]Feuflux
"Frågan är inte vad jag kan göra för dom, det är vad dom kan göra för mig."</font color=red>
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"Det är väl problemet med att spela riotminds, man böjar om Drakar och Demoner på nytt(iom att alla gamla supplement blir outdated plötsligt)."

Det ser jag snarast som en fördel. DoD led ändå av akut supplementitis (alldeles för många moduler som körde sönder systemet till en oidentifierbar härva av motsägelser) och GWs syndrom (det som senaste modulen handlade om är alltid häftigast, starkast, värst etc). Enligt min ringa åsikt behövde man operera ut alla tumörer och börja om från början.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, det vore lite skoj faktiskt ! Se lite nya vyer !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,864
Location
Värnhem, Malmö
Visst behövdes en utrensning... men för det måste det inte bli helt tomt! Jag håller på med att reda ut samtliga trassliga trådar i modulerna (även om detta lagts på obestämd istid då jag brottas med min kära skiva) och har kommit ganska långt på mina förklaringar över de alviska knepiga folkvandringarna och krigen. De högalver som nämns i Alver-boken har jag sett som de gamla månalverna i Cereval, och därmed förklarat dem akut utdöda, föutom de exemplar jag kan använda för att förvirra spelarna med. Dessutom har jag närmat högalverna i Monsterboxen och mörkeralverna i Alver mot varandra. Jag har dessutom förklarat varför alverna i öster är mer sällskapliga än de i väster (Ereb-alvernas första kontakt med mänskligheten var ett imperium (d.v.s. Jorpagna) som försökte ta över deras land).

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,864
Location
Värnhem, Malmö
Re: Monsterböckerna...

Monsterboxen har så tjockt med kreatur att man knappt kan röra sig om alla ska vara representerade i någorlunda stor del. Monsterböckerna har ett fåtal varelser som mest håller sig undan i avlägsna delar (berg, grottor, skogar, hav). Visserlgien finns det vettiga varelser i Monsterboxen, t.ex. magir, men skogsmän, raggmän, högmän etc. blir för mycket.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 
Top