clarence redd
FrostByte Books
Nu finns min och @Skymning s nya bok TREY att köpa på DriveThruRPG!
Mattias Peterberg och jag har spelat olika solospel i 5+ år, men aldrig varit riktigt nöjda med reglerna. På var sitt håll skrev vi regler som passade oss bättre. Efter en del speltester plockade vi de bästa bitarna ur våra respektive system och byggde ihop TREY.
Det finns en drös soloregler redan, så vad är då grejen med TREY?
Jag släpper samtidigt Comae Engine v1.0, ett avskalat BRP-spel som är baserat på Mythras och M-SPACE. Extended Conflicts från M-SPACE är kärnan i systemet, med ett modernt BRP konstruerat ovanpå.
TREY och Comae Engine finns nu att köpa på DriveThruRPG, både som PDF och i tryck. Under releaseveckan är de nedsatta med 15%:
TREY - Solo Roleplaying
The Comae Engine
All feedback är varmt välkommen.
Mattias Peterberg och jag har spelat olika solospel i 5+ år, men aldrig varit riktigt nöjda med reglerna. På var sitt håll skrev vi regler som passade oss bättre. Efter en del speltester plockade vi de bästa bitarna ur våra respektive system och byggde ihop TREY.
Det finns en drös soloregler redan, så vad är då grejen med TREY?
- Varje tärningsslag - 1d10, 1d8 och 1d6 tillsammans - ger mycket information.
- En handfull slumptabeller, som ryms på ett uppslag, är allt som behövs för att spela.
- Ett system med Story Tokens ser till att ett scenario knyts ihop och får ett riktigt avslut.
- Förutom reglerna finns också ett långt spelexempel, som visar hur en solosession går till.
- Reglerna går att använda ihop med de flesta rollspel. Om du har ett gammalt favoritspel som ingen annan vill spela, så fungerar det antagligen med TREY.
- Spelledare kan också generera scenarier under spelets gång, för att minimera förberedelserna inför ett pass. Man kan också generera en stomme i förväg och sedan använda TREY för detaljering efterhand.
Jag släpper samtidigt Comae Engine v1.0, ett avskalat BRP-spel som är baserat på Mythras och M-SPACE. Extended Conflicts från M-SPACE är kärnan i systemet, med ett modernt BRP konstruerat ovanpå.
TREY och Comae Engine finns nu att köpa på DriveThruRPG, både som PDF och i tryck. Under releaseveckan är de nedsatta med 15%:
TREY - Solo Roleplaying
The Comae Engine
All feedback är varmt välkommen.