Nekromanti Ny rollspelsbutik i Linköping

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det verkar som om två jeppar vid namn Magnus och Mats bestämmt sig för att starta en ny spelbutik snett emot Elsas hus på Barnhemsgatan 5 i Linköping. De öppnar den 11:e juni och har 10 % rabatt på alla sina varor fram till den 19:e juni. Öppettiderna är Måndag-Fredag 14.00-19.00 och Lördag 10.00-15.00. I alla fall om man får tro det tämligen amatörmässiga utskick som jag fått hem till mig. Personligen undrar jag förstås hur de kan veta att jag är rollspelare, inte för att jag är kränkt av deras reklam på något sätt. Hur är det egentligen med Sveroks medlemsregister? Är det tillgängligt för spelbutiker?

Krille

Super Moderator
Woah!

Ge mig en mer fullständig adress så ska jag fanimej se om jag kan sälja in lite Andra Imperiet dit!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Visst

Mats Ström & Skogstrollet Spelbutiken
Telnr. 013-124006 Mobil: 0735-900618
Barnhemsg. 5 A, 582 28 LINKÖPING
Spelbutiken_skogstrollet@hotmail.com

Ingen hemsida så vitt jag kan se men det är ju givet att endast de proffsigaste av företag använder hotmailadresser. :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Wow!

Skithäftigt! Nu blir jag tvungen att köpa något bara för att stödja dem. Någon som kan rekommendera ett rollspel som jag inte har?

/tobias

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Wow!

Jag kan kanske rekommendera något när jag väl ha varit där; i utskicket står det bara att de har D&D, White Wolf och Shadowrun... Och av de är det naturligtvis Exalted du bör köpa. :gremsmile:

/Dimfrost

walium

Ganska töntig, faktiskt

Jag är lite smått sugen på att köpa Shadowrun, är det dumt eller?

Ulfgeir

Swashbuckler

Tja eftersom version 4 skall komma nu i höst så kan det vara dumt att köpa version 3 som då blir obsolete.

Världen i Shadowrun är riktigt bra, men regelsystemet (åtminstone fram till och med version 3) är onödigt tillkrånglat.

Att de sedan har regeldelar och utrustningssaker utsprida över många olika böcker gör det svårt att hitta (Om man nu vill ha allt). Exempelvis så är en modul till version 1 enda stället där man får reglerna till en av de stora sporterna i spelet.

/Ulfgeir

Perkan

Veteran
Smygreklam

Väntar man på fyran kan man dessutom se mina bilder i boken! :gremsmile:

Shadowrun har för övrigt en sjukt cool värld.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Ska vi gå dit tillsammans imorgon och röja? [N

Kanske inte just nu i helgen men jag hade nog planerat att gå förbi en sväng under nästa vecka och eventuellt köpa en födelsedagspresent till mig själv (fyller år den 13:e Juni nämligen).

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: Smygreklam

Coolt. Du har händelsevis inget online-galleri? Hoppas dina bilder då är bättre än vad Bergtings bilder var till Shadowrun. Om de bilderna tycker jag INTE.

/Ulfgeir