Nekromanti Ny rollspelsbutik i Sthlm???

NilsK

Ligist
Om du befinner dig i Stockholm rekommenderar jag ett besök på den nystartade butiken Arcane som har många äldre produkter i lager.

Vadförslag!?!?! En ny spelbutik i Stockholm?!?! Och ingen har skrivit en tråd om det?!?!

Någon; SPILL BÖNORNA! OCH DET FOOOORRRT!!!!!
Någon som besökt butiken ifråga? Det låter mycket intressant!

Dimfrost

Special Circumstances
Var kommer citatet ifrån?

Det låter ganska oseriöst med så många skiljetecken, om inte annat. :gremsmirk:

/Dimfrost

NilsK

Ligist
hoppsan. Infon kom från Westernforumet här på WRNU.

Re: Moduler (Inläggsnr: 960729) [re: Zuntona]
2006-11-14 14:16 0 röster
Redigera inlägg Ändra Svara på detta inlägg Svara

Misstänker att de moduler du saknar är äventyrssamlingarna:

Legender från Arizona och New Mexico och Lengender från Montana och Wyoming.

Legender info på rollspel.com

Hos oss har de varit slut sedan länge. Men det kan finnas butiker som har dem kvar.

Såg bla att Collectors Point hade en av dem kvar (Wyoming och Montana). Om du befinner dig i Stockholm rekommenderar jag ett besök på den nystartade butiken Arcane som har många äldre produkter i lager. Tror att de hade båda två i förra veckan. Butiken ligger på Hagagatan 6 i närheten av Odenplan.

/Anders

Eksem

Champion
Jag gick förbi där igår på vägen hem, men det var visst bara öppet tors-sön, men det såg lattjo ut i fönstret i alla fall.

Eksem

Champion
Och idag var jag där.

Det var en mysig liten butik, riktigt nördigt, och mycket nostalgi. Allt från gamla Ravenloft-moduler och gamla Drakar-boxar till konstiga Hero Quest-supplement (brädspelet), gamla Warhammer-Codex och konstiga modeller. Blandat med en del nytt, också. Väldigt märkligt koncept för en butik, men hey, jag hoppas verkligen den överlever. Jag ska i alla fall börja shoppa mina nördpryttlar där (om inte annat så ligger det på hemvägen från jobbet, medan SF-Bokhandeln är en rejäl omväg).

Det verkar helt nyöppnat, så allt var inte helt i ordning, men personalen var mycket trevlig och hjälpsam. Jag rekommenderar definitivt ett besök!

NilsK

Ligist
Re: Och idag var jag där.

Låter bra. Får väl ta och kila förbi där imorrn. Tycker det är lite underligt att de inte gett sig till känna på forum osv. Jag menar hur ofta fönstershoppar man rollspel på Odenplan...