Jo, det är den...
Tja, det är ju inte det bästa som neoGames har gett ut till Eon om man jämför med alla andra moduler, men det är ju bättre än inga monster alls... Och för att inte tala om bruksdjur. Och troll!
Nej, M&V är inte bättre än inga monster alls, för den är så dålig så att den är totalt stämningsdödande. Det finns på tok fö rnånga monster som är antingen helt löjliga, totalt "up-fuckade" eller sannlöst orealistiska, vilket är speciellt skadligt för ett rollspel som är
realism (läs på baksidan av Eon II) som ett av sina ledord. Hyggelmonstret är bara ett exempel på hur löjligt det kan bli!
Och det där "ja men bruksdjur är ju bra"-larvet e jag redigt trött på. För den som inte har fantasi nog att höfta fram lite värden till en hästkrake (eller egna monster, för den delen), han/hon bör inte spela rollspel!!!
Nja, skämt å sido, så är modulen
inte inte värd en massa pengar, om man enbart e ute efter bruksdjuren. I så fall skulle den kosta på sin höjd 25 spänn (eller så) och jag tvivlar
stark på att Neogames vill släppa 25-kr moduler. Inte ens trollkapitlet, som för övrigt är det
enda av intresse i M&V, kan motivera ett köp av M&V! Släpp i så fall en egen modul som rör troll. En sådan skulle jag definitivt vara intresserad av, men fram tills dess är och förblir M&V ett mycket dåligt köp...