Nekromanti ny RP

Tearlach

Warrior
jag bara undrar (igen)/images/icons/smile.gif
hur ofta som ni gör nya RP?
och vad som är den vanligaste orsaken?
samt hur länge som era RP brukar överleva?

Tearlach: föresten när var ni närmast att dö ers hjältighet?/images/icons/crazy.gif

Dizzy

Veteran
Tja... Alltid då det är en ny sl, samt då det kommit ut en ny fräsch modul med nya regler. Det är det bästa sättet att lära sig dem. Och då jag dör förstås...och då min gubbe blir för bra, då förpassas han till min slp-ficka och en ny karaktär ser dagens ljus...

Kort sagt, ganska ofta.

Ymir

Liten kantbaron
hur ofta som vi gör nya RP?- Sällan, Lycan, den som gjort flest rp:er i vår spelgrupp, har gjort 2 rp:er hittils som han spelat mycket med det här året, samt 3 som han spelat med nån enstaka gång. Själv har jag rekordet med 2 rp:er/år, varav jag spelat skitlite med den ena och görmycket med den andra.

Den vanligaste orsaken till att vi gör nya rp:er är att vi startar en ny kampanj. Endast en (1) rp har dött sedan jag började spela med min nuvarande grupp för ett år sedan.

Våra rp:er brukar överleva sjuhelveteslänge, våra evighetskampanjer brukar kräva det- hittils har som sagt var endast 1 rp dött.

- Ymir, älskar sin nuvarande rp Tienne, som han spelat skitmycket med...

Sir Foilan

Hero
"hur ofta som ni gör nya RP?"

Inte ofta, väldigt sällan. Mina RP har så att säga en hög självbevarelsedrift, de är inte fega men bara inte fullt så dumdristiga.

"och vad som är den vanligaste orsaken?"

Den vanligaste orsaken till rp-generering brukar för mig (som för de flesta andra) vara dödsfall för föregående RP

"samt hur länge som era RP brukar överleva?"

Ganska länge om jag får bestämma, vilket jag indirekt ofta får. /images/icons/smile.gif
Hellre få rollpersoner som man kan gå in för ordentligt och lära känna än dussinet som man lär känna på ytan!

"föresten när var ni närmast att dö ers hjältighet?"

Förstår inte riktigt, men menar du hjältedöd så...
jag hade en dvärg en gång som räddade de andra då han var sårad och ställde sig ivägen för de jagande onda karlarna som kom allt närmare. Medans de andra lyckades fly bet min dvärg i gräset. Men han drog många med sig.
Klassisk hjältedöd det!

/Sir Foilan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...

/images/icons/cool.gif

G

Guest

Guest
hur ofta som ni gör nya RP?
och vad som är den vanligaste orsaken?

Ny rp gör vi oftast när ens rp har dött. Det händer någon enstaka gång att när vi avbryter en kampanj totalt och börjat om med en ny så har får alternativet av SL att göra en ny rp. Jag tror det hänt typ 4-5 gånger att någon gjort en ny rp trots att den fortfarande lever. Ibland så går det helt enkelt inte att fortsätta. Som exempel kan ges då jag hade en asharisk alkemist. Han var över 60 år, extremt tankspridd, oärlig och ohederlig. Som pricken över i:et så var han dessutom fruktansvärt gubbsjuk. Ulan hette han förresten. Jaja. Iaf så gick det inte att spela med denne rp eftersom han inte platsade med övriga "gängmedlemmar". Det gick helt enkelt inte. Det slutade med att han stal gruppens kongelerade filament och stack hem till Camard och levde ett gott liv.

samt hur länge som era RP brukar överleva?

Tja, det varierar grymt mycket. Jag lyckas alltid av någon konstig anledning att dö. Det är skittråkigt. Det första året vi spelade Eon så "avverkade" jag i snitt 1 rp/äventyr. Idag så är det ju lite annorlunda eftersom vi inte använder oss av äventyr. Min nuvarande rp har jag spelat med i lite drygt ett halvår, tror jag.

/Tiamel - saknar Ulan. Han var för härlig...

Mederian

Warrior
Vi gör nya RP rätt ofta, så fort det kommit en ny modul till gruppen eller nån fått en idé om hur en rollperson ska vara.

Rollpersonerna dör inte särskilt ofta, bara när någon gör dumdristiga saker /images/icons/wink.gif
Jag hade en kille som alltid blev fruktansvärt skadad, när jag la honom till SLP-facket hade han epilepsi, stora ärr lite här och var och en ögonskada som omöjliggjorde hans livsfärdighet: pilbågsskytte.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Nialion

Veteran
Sällan jag använder gärna en rp under lång tid. Dels så tycker jag att det blir roligare när en person verkligen växer ut till en personlighet vilket tar ett tag. Dels så är jag främst spelledare i alla fall de senaste 10 åren eller så men redan innan dess använde jag få rp. Den vanligaste orsaken är när jag känner att det behövs en annorlunda karaktär än den/de jag för närvarande har i en ny kampanj. Hur länge de brukar leva tja tex så lever min första karaktär jag någonsin gjorde för ca 17 år sedan medans jag haft karaktärer som dött i sitt första äventyr.

Dennorske

Veteran
Unnskyld mitt norske språk. Men ikke alle kan bra svensk.
Nye RP.
Den lengst levende personen vi har i vår gruppe har levd i kanskje 5 år. Den ble brukt en gang under en kampanje.
Den kortest levende personen levde i nøyaktig 8 min.
Det endte med at personen angrep 14 tiraker med en kniv under et overfall.
Håper dere får det bedre.

"Shit happens when you always look into the sky"