Nekromanti Ny satsning från RiotMinds

Jorkii

Veteran
I måndags besökte jag min förening, för att göra förarbetet (RP-generering o d) till vår stundande Kultkampanj. Det kom sig, att vi började språka om de svenska rollspelsproducenterna och deras kamp om marknaden. Plötsligt fick jag höra av en bekant, att Riotminds skulle komma att initiera ett nytt projekt i dagarna. Det ska tydligen röra sig om stora mängder överblivet material, som de nu sammanställt och ämnar publicera gratis på en separat hemsida. :gremooo:

Jag är förbryllad, då det mig veterligen inte hör till vardagsmaten att RiotMinds publicerar gratismaterial? Känner någon till något om saken? :gremconfused:

chrull

Stockholm Kartell
platsar inte det här mycket bättre i drakar och demoner-forumet? Eller?

Säg ja och jag flyttar det. säg nej och jag går och lägger mig. eller nått.

chrull

Eksem

Champion
Du tänker inte på det material som senare kom att bli fröet till Eldsjäl? Det initerades dock inte i dagarna utan för nästan ett år sen, förvisso...

Öhm, jag såg inget på RM's hemsida eller på forumet (kollade iofs inte så noga heller). Känner din bekanta någon involverad i projektet, eller är det bara ett konstigt hoppfullt rykte tagit ur luften? Eller ett missförstånd som är på väg att få gigantiska proportioner?

Jorkii

Veteran
Som jag uppfattade det skulle det röra sig om något alldeles nytt, men vi talte ju bara ganska ytligt.

Rosen

Myrmidon
Det ska tydligen röra sig om stora mängder överblivet material, som de nu sammanställt och ämnar publicera gratis på en separat hemsida.

Nånting helt nytt, men överblivet... Det kan inte tänkas ha nåt att göra med alla projekt de pratade om i början av karriären? Innan de hade gett ut DoD6 talade de ju om spelet som bara en av flera olika grejor de hade på G, de hade blurbar uppe för ett gäng kommande dataspel som man sedan aldrig såg röken av o dyl.

--
Åke

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag vet inget om detta

Det enda jag vet är på g är det material jag just lämnat in, som borde dyka upp på hemsidan i samband med släppet av den reviderade grundregelboken.

Men det betyder inte att det inte är saker på gång som jag inte vet något om. :gremgrin:

M.