Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Dags att skaffa ny telefon. Jag har inga extrema krav på prestanda, utan funderar mest på en "medeltung" Android-telefon. Någon som har några rekommndationer?
Jo, mest för att läsa nyheter och webb-email.anth said:Ska du surfa (det enda jag använder min till) - och då vill du ha en stor skärm.
Jag har en, och är mycket nöjd med den. Tidigare har jag haft en iPhone (urk, tvi, blä, slutade med att jag gav bort skiten bara för att bli av med den) och en Samsung Galaxy S (helt OK, men ville ha större skärm).Mekanurg said:Det lutar åt en Samsung Galaxy Note -- stor skärm känns bra. Någon som har några erfarenheter av just den modellen?
Också ett bra val. Jag tror du kommer att bli nöjd.Mekanurg said:Tack för all respons. Det blev en Galaxy S3.
Funkar fint med multitouch. Har dock inte provat med mer än två beröringspunkter ("knip-zoom") och vet inte riktigt hur jag skulle testa med fler. Den funkar dock minst lika bra på det som min Galaxy S och min gamla iPhone (tvi tvi).krank said:Hur ser det ut med multitouch på Noten? Det brukar ju annars vara den tradeoff man får ta - tryckkänslighet och kunna använda precisionspenna vs. multitouch...
Schysst. Ja, fler än två använder man sällan, det är typ vissa ritprogram och sånt som har stöd för det. Om jag skulle bygga ett spelbord baserat på touchteknologi + en stor platt-TV eller så, så kanske det blev relevant. Just nu klarar jag mig med pinch-zoom =)Troberg said:Funkar fint med multitouch. Har dock inte provat med mer än två beröringspunkter ("knip-zoom") och vet inte riktigt hur jag skulle testa med fler. Den funkar dock minst lika bra på det som min Galaxy S och min gamla iPhone (tvi tvi).krank said:Hur ser det ut med multitouch på Noten? Det brukar ju annars vara den tradeoff man får ta - tryckkänslighet och kunna använda precisionspenna vs. multitouch...
Ungefär som på en Wacom-tablet jag har liggande någonstans, dvs med spetsig spets.krank said:Hur är pennan? är det en sån där läskig med gummiknopp (som man brukar få använda på multitouch) eller nåt mer likt en klassisk plast-stylus?
Känn på den. Den känns lite stor i början, men nu så känns min gamla Galaxy S som en leksak i handen. Den är lätt att greppa, och den passar i alla vanliga fickor (jackficka, skjortficka osv), vilket är det viktiga för mig.krank said:Den är nog lite för stor för mig, men om jag hittar teknologin i större format (för att ersätta min galaxy tab 10.1) så kanske...
Nu ritar inte jag, så ingen aning. Med tanke på att den är ensam om att ha en "riktig" penna så borde den dock vara "bäst i klassen". Men, visst, den är ju en telefon, så man ska väl inte förvänta sig samma resultat som en dator laddad med PhotoShop (eller vad man nu använder för att rita) och bästa ritplattan. Jag använder dock den för enklare ritning, tex rita in vägbeskrivningar på kartor och sånt utan problem, och precisionen har jag inget att anmärka på.Arfert said:Hur är den att rita på?
Jag har lite problem redan vid Galaxy S2, så jag tror det där är ganska individuellt... Kanske beroende på handstorlek =)Troberg said:Den är lätt att greppa
Inte helt säkert, Galaxy Note 10.1 är bara besläktad med resten av produktlinjen till namnet, tekniskt sett är den inte besläktad alls, utan är egentligen mycket närmare en Galaxy Tab.Snow said:Jag gissar att dessa aber följer med på den "normalstora" telefonen Samsung galaxy note.
Kan ha att göra med ren bokföring/marknadsföring. Samsung räknar ju alla "Note"-produkter som surfplattor när de hävdar marknadsandel (och ovanpå det räknar de alltid skeppade enheter, inte sålda). Vet inte om de räknar med dem som telefoner när de räknar sådana.Troberg said:Jag har ingen aning om varför de valde att kalla den för Note istället för Tab, men skulle gissa att det var någon form av marknadssegmentering.
Och jag är nöjd med den. Men jag behövde komplettera med en "pekpenna" för att kunna hantera de pyttesmå "qwerty-tangenterna" på skärmen.Mekanurg said:Tack för all respons. Det blev en Galaxy S3.