Nekromanti Ny v. av neotech & eon

En fallen alv

Veteran
Jag och "JoakimSkoogh" ska göra ett ny rollspel en form av neoeon... :gremlaugh:
Vi ska bara ta vissa tabeller från eon...(inga raser)
Historien är att det har varit kärnvapenkrig i världen och rätts-sytemet har rasat samman.
Vissa människor har mutterat ungefär som i X-Men, men inte lika stora muttationer :gremwink:
Svärd och dyligt är ganska vanligt...
Ett av alla nya yrken är Blade Runner (ja, jag tog namnet...(as cool film)) dom jagar muttanter...
Förutom svärd så är det mest nutida vapen som gäller...
Jag och JoakimSkoogh är öppna för alla olika förslag...
Tackar på förhand....
//L_A :gremcool:

Storuggla

Champion
"Vi ska bara ta vissa tabeller från eon...(inga raser)"

Tabeller? Som i copyrightskyddade tabeller? :gremwink:

"Vissa människor har mutterat ungefär som i X-Men, men inte lika stora muttationer"

Nu ä rinte jag någon haj på X-men (Mystery Men däremot!), så jag måste fråga: Vilka sorters mutationer? Typ Grodlår och Grisfötter eller IR-syn och Flygförmåga?

Kommer det finnas stater kvar? Varför jagar Blade Runners mutanterna, är det olagligt att vara muterad? Vilken teknologisk nivå ligger det hela på?
Det är kul att folk gör rollspel. Om folk inte gjorde det skulle jag tvingas göra något nyttiga av min tid istället :gremwink:

Storuggla, Mister Furious

En fallen alv

Veteran
Muttationerna är t.ex tellepati, ökade reflexer,blodtörstig (som vampyrer), förstärkta muskler, ökad helning (kanske 10x snabbare), nattsyn, vi har inte kommit så långt på den biten än.
Blade Runners jagar muttanter för att det är ett bra sätt att käna pengar (det som finns kvar av staten och den sociala eliten är ofta fientligt inställda till muttanter (alla muttationer är ju inte bra och vissa anvender sinna krafter till att göra brott. :gremcool:
Tecknologin har gott bakott, sociala eliten har ju ganska mycket av det som finns i vanliga neotech men resten av befolkningen har inte så mycket, dom har typ TV, spis, frys, mm...

Storuggla

Champion
Okej, men då måste jag bara fråga en sak. Jag är en trög kille, det mesta går över mitt huvud, så jag förstog inte:
Varför ska ni gör ett Neoeon? Varför gör ni inte ett nytt spel helt och hållet? Eller... jag missade nog något. :gremconfused:

Storuggla, känner sig som Columbo

En fallen alv

Veteran
Man kan ju säja att det är ett nytt rollspel men eftersom vi lånade lite skadetebbeler från båda och vissa händelser så vet jag inte riktigt vad man ska kalla det :gremsmirk:

Pendragon

Swashbuckler
Man kan ju säja att det är ett nytt rollspel men eftersom vi lånade lite skadetebbeler från båda och vissa händelser så vet jag inte riktigt vad man ska kalla det
En halvtaskig ripp? :gremwink:

Nej, nu ska jag inte måla fan på väggen, ni kanske kan få ihop något riktigt bra, om ni bara tänker igenom era idéer en smula och försöker undvika pinsamma namnrippar, och kanske satsar på liiite mer orginalitet...

DAKRilla

Hero
"Förutom svärd så är det mest nutida vapen som gäller..."

Vad är ett svärd mot en person med pistol? För om jag tolkade meningen rätt så är inte eldvapen ovanliga och fortsättningsvis så nämnde du ju att vanligt folk har tillgång tillgång till vanliga hushållsmaskiner och framför allt TV, vilket inte tillåter den teknologiska nivån att vara sämre än den under 1900-talet. Alltså kan eldvapen forfarande massproduceras.

Så, varför används svärd fortfarande flitigt? För att det är häftigt, eller för att eldvapen faktiskt ska vara ovanliga? Om det är det senare borde ni göra spelet lite mer post-apokalyptiskt genom att atombombskriget sprängde tillbaka utvecklingen några århundranden, och att reliker som revolvrar, diskmaskiner och hushållspapper endast finns kvar från tiden innan, och inte produceras längre. Typ.