Nekromanti Ny version av DoD6

Janus

Veteran
Jag läste i hobbyspels nyhets brev att det skulle komma ut en ny version av DoD6 redan i år. Så jag undrar såklart om det kommer att ske och hur det kommer att se ut. Om det är någon som vet så svara gärna.

Janus

If you dance with the devil the devil don't change, the devil changes you

userfriendly

Warrior
Re: varför då?

Enligt ryktena har Riotminds sålt så otroligt många
exemplar av dod6 att de redan börjar ta slut. Därför
planerar de en nytryckning. Jag hoppas verkligen att det är
en reviderad version och inte bara ett nytryck... är
missarna från första tryckningen rättade kommer jag
säkerligen köpa ett ex.

gorm_UBBT

Veteran
Riotminds får ju ta och skärpa sig för f*n!
När man har köpt boken för 300 spänn så vill man ju ha kvalité! När man kollade Erratan på deras hemsida så såg man "Yrket: Tjuv skall även ha färdigheten: Stjäla föremål.
Och samma sak med yrket: Lärd. "Lärd skall även ha färdigheten: Lärddomsfärdighet. Jag menar, vad e de för skit!

-Gorm-

userfriendly

Warrior
Fel smyger sig alltid in och med tanke på att dod6 är
Riotminds första produkt skulle jag inte klaga. Neogames
har släppt otaliga produkter och de flesta innehåller flera
mer eller mindre stora missar...

Rickard

Urverk speldesign
Pinnacle lade ut errator av sina vers. De t.o.m. lade ut förändringarna när de gjorde en ny vers. så de som köpt gamla Deadlands (rollspelet de gjort) kunde köra med de nya reglerna. Schysst tycker jag.

/[color:green]Han</font color=green> som skrattade när han hörde kommentaren "Finns det någon karta över området eller har den inte kommit ut än" när han spelade DoD6

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: varför då?

Dante har i alla fall sagt (i intervjun som jag gjorde åt Altors Vidder) att om en omtryckning kommer så skulle han göra en bättre korrekturläsning då han störde sig på en del små fel.

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen..."

Baldyr

Hero
Nu vet jag inte vilket nummer av utskicket det hänvisas till, men det är i alla fall jag som ligger bakom informationen i utskicket.

Enligt Magnus Malmberg på RiotMinds skulle det bli en ny tryckning av DoD6 under eller efter sommaren, men det trodde han alltså för några månader sedan. Anledningen skulle i så fall vara att den första upplagan borde ta slut under sommaren, men jag vet alltså inte om det fortfarande är lika aktuellt. Däremot vet jag att DoD6 fortfarande säljer väldigt bra, varför jag utgår ifrån att första upplagan kommer att ta slut förr eller senare - troligtvis innan årets slut i alla fall. Därför är det troligt att RiotMinds trycker upp en ny upplaga under 2001.

Vidare skulle en ny tryckning vara identisk med den första, enligt Malmberg (för ett par månader sedan, förvisso). Detta tolkar jag som att fel inte kommer att korrigeras, liksom att det inte blir tal om någon mjukpärmsutgåva eller någon boxad utgåva av spelet.

Däremot vet jag att Dante vid flera tillfällen hävdat att nästa upplaga av spelet kommer att bli reviderad/korrigerad. Jag kan inte påstå att så inte är fallet, men det verkar i alla fall strida med mina uppgifter från Malmberg. (Sedan kanske det är möjligt att korrigera mindre fel utan att göra nya tryckplåtar, vad vet jag?)

RiotMinds får hur som helst mer än gärna tala om hur det står till. Jag är själv väldigt nyfiken.

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Baldyr on 2001-06-07 04:51.</EM></FONT></P>

thomaslind

Veteran
Hoppas att du har fel.

Självklat skall man när man gör en ny tryckning rätta till alla kända fel. Att göra på något annat sätt vore oseriöst.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nytryckning...

...har diskuterats såvitt jag vet. Alltså inte en ny version, med nya regler och sånt, utan en nytryckning, kanske med eventuella fel rättade.

Alltså, nytryck kan vara på gång, en ny version lär vi inte se på ett tag.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se