Nekromanti Nya Drakar och Demoner

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
äh, du är bara grinig för att ditt favoritspel inte är populärt.

Ymir

Liten kantbaron
nej, alltså, jag tror helt seriöst att indiepretto-Chronopia-Vampire/Bliss Stage/Gang Rape/Fat Man Down vore ett asfett spel. Bara inte för någon annan än mig. :gremwhistle:

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Jag är också tveksam. Jag har svårt att se att licensen skulle löna sig överhuvudtaget såvida den inte slumpas ut...

//EvilSpook

Arfert

Facit
EvilSpook said:
Jag är också tveksam. Jag har svårt att se att licensen skulle löna sig överhuvudtaget såvida den inte slumpas ut...

//EvilSpook
Viket får mig att misstänka att Riotminds kommer att hålla i licensen länge. De har inget att vinna på att släppa den under överblickbar tid. De kommer hoppas på en så bra deal som möjligt. Och det behöver inte enbart handla om (pappers)rollspel. Men man kan ju hoppas.

Jarre

Swordsman
Arfert said:
Viket får mig att misstänka att Riotminds kommer att hålla i licensen länge. De har inget att vinna på att släppa den under överblickbar tid. De kommer hoppas på en så bra deal som möjligt. Och det behöver inte enbart handla om (pappers)rollspel. Men man kan ju hoppas.
Ska man tänka sig att det är samma eller en liknande anda som driver dem kring DoD-varumärket, som Theo verkar köra med Gamersgate (vilket enligt årsrapporten ska säljas när summan är den rätta), så lär detta stämma mycket väl.

Även i annat fall, finns det knappast någon anledning att göra sig av med varumärket på kort sikt. En utlicensiering inom några år kanske. Men bra deal och en insikt att de inte kommer att vilja ta upp knåpandet krävs nog.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Spelknepe said:
Vem var det egentligen som kom på namnet "Drakar & Demoner"?
Förmodligen Fredrik. Jag minns hur nöjd med sig själv han lät när vi pratades vid på telefon hösten 1981 och han berättade vad deras översättning av BRP/Magic World skulle heta.

CapnZapp

Myrmidon
Ling said:
Dessutom kanske forma det lite som det uppkommande "Skyrim" i "Elder Scrolls"-serien till konsollerna, att man kan & bör möta de lite mer episka drakarna och andra mäktiga monster lite mer frekvent.
Spelet släpps även på PC.

hakanlo

Hero
TheSod said:
Hakanlo said:
- Plastfötter och standups för figurer som klipps/poppas ur ark, men som är helt frivilliga att använda. Alldeles utmärkt! Det ger spelet en extra dimension, för den som vill fokusera på det brädspeliga. Utmaningen: att inte låta detta ta över spelet.
Det här hakar ju alldeles utmärkt i det du skriver om community och gratisprylar. Ska man inte göra minisar utan bara "rita samma figur fram- och bakifrån" så borde väl en hyfsat skicklig artist kunna ge ut ett nytt ark några gånger om året? Man skulle tom kunna ha tävlingar eller liknande - "bästa beskrivningen av ert äventyrargäng får dem producerade som figurer!", typ.
Bra poäng! Tror på sådana kringgrejer. Hm. Vad mer kan tänkas...?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Men gööör det spelet nu då!
Jag har byggt det i huvudet hela helgen (och lite i ett anteckningsblock). Och det är otroligt bra! :gremwink:

Om jag gör klart det kan jag lova en sak: Det kommer garanterat inte att heta Drakar och demoner.

/tobias