Nackdelar? Tja, det potentiellt ökade gnället från andra som vill att deras favoriter ska ha ett forum.
Kortspel och figurspel vore inte helt fel, och kanske brädspel och sällskapsspel, och datorspel och tvspel, och spel med kula och dobbelspel, och arkadspel då allt detta har med rollspel att göra. Fast inte förän alla rollspelsgenrer fått specifika forum, ett för superhjälterollspel, ett för agentrollspel, ett för militärrollspel, ett för space operarollspel, ett för humorrollspel, ett för historiska rollspel et cetera. Och jag skulle gärna ha forum för varje (A)D&D-värld också (få se om jag glömmer nån nu: Forgotten Realms med Kara-Tur, Al-Qadim, The Horde och Maztica, Greyhawk, Dragonlance, Spelljammer, Mystara med Red Steel och Hollow World, Birthright, Lankhmar, Jokandar, Council of Wyrms, Ravenloft, Scarred Lands, Dark Sun) och varje DoD-utgåva borde ha ett eget forum också, och klassiker som Chock, RuneQuest och Warhammer Fantasy RP borde få varsitt också, och stora nuvarande som CoC... När vi ändå sitter här och önskar skulle jag vilja ha ett forum för arkitektur, ett för R/C-bilar, ett för Star Trek, ett för Star Wars, ett för X-men, ett för teckning och ett för rysk science fiction.