Nekromanti Nya forum?

Kitzune

Swashbuckler
Kommer det några nya forum?

Vänta ett slag så ska jag kika i kristallkulan *gnida gnida*
Hum. Jag ser ... vänta lite ... jag ser *kisar med ögonen*

Aha! Ett kortspelsforum och ett figurspelsforum. Det såg jag

/Alexander Gyhlesten
(Det var en önskekula inte en spåkula)

Helmgast
Finns det några nackdelar med att öppna ett forum gällande WoD?

(ja menar, finns det ett Geminiforum så...)

Balderk

Swashbuckler
ja menar, finns det ett Geminiforum så...

Jo, det där geminiforumet är nog ganska överflödigty, det finns säkert spel som skulle diskuteras mer än just Gemini. Men vad jag har förstått av [color:\\"green\\"]Gardener[/color] så finns det där för att speltillverkarén vill ha det där och alltså sponsrar det eller nått.

Så det forumet fínns det nog inte så mycket att göra åt...

Jag tycker inte heller att man ska öppna ett "spelforum" som har varit uppe på förslag. Där skulle man kunna diskutera bl a figurspel (warhammer) och kortspel och brädspel. Men jag tycker att det här är en sida där man ska diskutera rollspel, det finns säkert massor med forum att diskutera både Warhammer och kort och brädspel... Tilläggas kan att jag röstade på ett Warhammerforum i omröstningen gällande nya forum, men då trodde jag att det var warhammerrollspelet, inte figurspelet, då ett annat förslag var figurspel...

/Jonas, som faktiskt har spelat warhammer väldigt mycket, figurspelet. :gremsmile:

DanielSchenström

Swashbuckler
Nackdelar? Tja, det potentiellt ökade gnället från andra som vill att deras favoriter ska ha ett forum.

Kortspel och figurspel vore inte helt fel, och kanske brädspel och sällskapsspel, och datorspel och tvspel, och spel med kula och dobbelspel, och arkadspel då allt detta har med rollspel att göra. Fast inte förän alla rollspelsgenrer fått specifika forum, ett för superhjälterollspel, ett för agentrollspel, ett för militärrollspel, ett för space operarollspel, ett för humorrollspel, ett för historiska rollspel et cetera. Och jag skulle gärna ha forum för varje (A)D&D-värld också (få se om jag glömmer nån nu: Forgotten Realms med Kara-Tur, Al-Qadim, The Horde och Maztica, Greyhawk, Dragonlance, Spelljammer, Mystara med Red Steel och Hollow World, Birthright, Lankhmar, Jokandar, Council of Wyrms, Ravenloft, Scarred Lands, Dark Sun) och varje DoD-utgåva borde ha ett eget forum också, och klassiker som Chock, RuneQuest och Warhammer Fantasy RP borde få varsitt också, och stora nuvarande som CoC... När vi ändå sitter här och önskar skulle jag vilja ha ett forum för arkitektur, ett för R/C-bilar, ett för Star Trek, ett för Star Wars, ett för X-men, ett för teckning och ett för rysk science fiction.

Netfeed

Swashbuckler
dragonlance [ot]

jag trodde att dragonlance var ett eget rollspel och inte en D&D värld...

Azagthoth

Myrmidon
Ja, vi har inte lust att skapa ett WoD-forum utan att ha backning utav White Wolf. Alla andra forum som är direkt knutna till ett spel har vi kallat officiella, vilket kräver speltillverkarens tillstånd. White Wolf lär inte ge oss det hur mycket vi än ber om det så det kommer inte att dyka upp ett WoD-forum.

Det går för övrigt alldeles utmärkt att diskutera WoD i Skräckforumet.

Skuggvarg

Hero
Spelforum, helst

Jag hoppas fortfarande att de ska införa ett neutralt Spelforum, där både figurspel, kortspel, brädspel och andra spel kan samsas.

/Skuggvarg

Azagthoth

Myrmidon
Re: Spelforum, helst

Diskussionen inom redaktionen går mot någonting liknande, så i framtiden dyker det nog upp (när framtiden är vet man aldrig, håll ögonen öppna).

Staffan

Myrmidon
Re: dragonlance [ot]

Dragonlance började som ett antal AD&D-äventyr med tillhörande romaner, som så småningom utvecklades till en hel värld. Efter diverse händelser, bland annat att gudarna stack från världen *igen* och att Tracy Hickman och Margaret Weis blev sura på TSR, så användes Dragonlance som värld till TSRs nya spelsystem Saga (där hela paketet kallades Dragonlance 5th age) - detta tydligen på grund av att AD&D-prylarna till Dragonlance sålde för dåligt så de försökte revitalisera världen med ett nytt system. Efter ett tag (ungefär när WOTC köpte TSR) började de släppa saker med stats till både Saga och AD&D, och nu har Sovereign Press (Margaret Weis' spelföretag som tidigare gjort Sovereign Stone) köpt licensen för att göra nya Dragonlance-prylar till D&D 3e.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag hoppas fortfarande på ett Ot-forum men det ser rätt så hopplöst ut. Jag får väl försöka vara seriös istället även om det bär mig emot. :gremfrown:

Twooshort

Veteran
Förkortningar

Ok, NT och ANT förstår jag, men vad betyder OT?
Och finns det några nadra förkortningar som förekommer ofta här (förutm SL, HP, XP, T, BV och alla andra spelrelaterade förkortningar)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Förkortningar

"Ok, NT och ANT förstår jag, men vad betyder OT?"

OT är en förkortning för Off-Topic, vilket jag och vissa andra alltsom oftast är. Om någon börjar prata om säg tomater i en diskussion om svartnissars höftskynken så är han/hon Off-Topic. Oftast kan OT-diskussionerna bli väldigt långa och roliga( tycker jag iallafall ).

seinet

Swashbuckler

• Nja, ofta kan OT-diskussionerna bli väldigt långa.
  • I sällsynta fall kan OT-diskussionerna bli väldigt roliga.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"I sällsynta fall kan OT-diskussionerna bli väldigt roliga."

Är de styrda av en mästares hand kan de bli hur bra som helst. Det är när okunniga amatörer ger sig in i leken som det brukar gå snett. Det är en hård OT-värld därute, och den är avsedd för män och inte för pojkar. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Hohoho!

www.rollspel.nu börjar mer och mer likna en plats för olika läror av forumsmagi.. "Forumets väg" (Som jag tänker klämma in på min redaktörsprofil), "OT-Läran", "Ordmärkarnas fäktskola" (Fäktar fram och tillbaka, skitsnabbt) "Prestigens förnekare" (Som försöker hålla sitt sinne rent från "prestigetänkare", lite exorcist-stuk) "Bärsärkarna" (Skriver utan punkter) "Öppna handen" och så vidare..

Det är ju så himla populärt med "Testa dig själv", vill ni kanske att jag skriver ett "vad är du för forumist?"-test som julklapp?

Re: Hohoho!

Det är ju så himla populärt med "Testa dig själv", vill ni kanske att jag skriver ett "vad är du för forumist?"-test som julklapp?
Det tycker jag, helt bestämt fullständigt klart totalt helt naturligtvis att du ska göra.

/Black Dwarf, har identitetsproblem.