Nekromanti Nya forum?

seinet

Swashbuckler
Re: Hohoho!

Det är ju så himla populärt med "Testa dig själv", vill ni kanske att jag skriver ett "vad är du för forumist?"-test som julklapp?
JAA! Gör det, det skulle vara skitroligt. :gremlaugh:

/Seinet Wintermute - Nope, nu skall jag bara kolla igenom ett forum till och sedan skall jag dra och sitta och prata med projektgruppsmedlemmar.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Go, Arvidos, go!!

"Det är ju så himla populärt med "Testa dig själv", vill ni kanske att jag skriver ett "vad är du för forumist?"-test som julklapp? "

Det vore jättekul! Du skulle bli hyllad på gator och torg, på ängar och tak, i dalar och slott. Tänk vilken lyckans ljus som skulle tändas i de små forumbarnens sorgsna ögon.

Johan K

Gammal & dryg
Mmmm !

ja, det vore väll den klart smidigaste lösningen...

Storuggla

Champion
Varför OT-forum aldrig kommer att fungera

Jag hoppas fortfarande på ett Ot-forum men det ser rätt så hopplöst ut. Jag får väl försöka vara seriös istället även om det bär mig emot.

Jo, du har ju blivit druid så du måste ju bli lite mossig och konservativ nu :gremwink:

Nä, men, hör och häpna, jag anser att det inte borde vara dett OT-forum alls. Detta anser jag på grund av dessa enkla åsikter:
* Gardener har sagt att det inte ska vara det (Regel #1 spökar)
* Ett OT-forum skulle bara ta en massa ork och lust och vi skulle inte kunna vara putslustiga i andra forum då

* Moddisarna skulle få fnatt. Om Hr. Kvante drar igång en diskussion i OT-forumet, och sedan Hr. Yasse svarar med att börja tala om något helt annat i samma tråd, blir han då OT? I OT-forumet? Ska Moddisarna tillrättavisa honom då? Han är ju förvisso OT, men han är i ett forum tillägnat OT, skall han då få en tillsägelse? Ska vi sen släpa in dubbla negationer så blir han plötsligt On-Topic trots att han är Off-Topic! Allt detta skulle driva våra stackars Moddisar och Admins till vansinne och inte ens Leif Silbersky skulle kunna reda ut spetsfundigheterna till slut.

Alltså: Nej till OT-forum.

Storuggla, överraskar

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Varför OT-forum aldrig kommer att fungera

och sedan Hr. Yasse svarar med att börja tala om något helt annat i samma tråd,

Skulle jag? :gremtongue:

Nae, men det är som du säger. Pizza är godast...ehm... Det skulle inte funka med ett OT-forum då OT-trådar oftast föds ur en topic som faktiskt höll sig till ämnet.

Exterus

Veteran
Besök wrnu-samarbetssidan ShreckNETs forum. Vi har både Vampire och WoD-forum som faktist har en inte allt för pytteliten skara stambesökare. :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Jaha! Vad gör det då där, gardener? vilket annat forum som helst skulle ju ha mer diskussioner än det, de som finns borde ju kunna diskuteras på det allmänna rollspelsforumet.

/Jonas

Quan'talis

Swashbuckler
OT (OT?)

Om någon börjar prata om säg tomater i en diskussion om svartnissars höftskynken så är han/hon Off-Topic.

Nja, det finns två åsikter där.

Om diskussionen handlar om svartnissars höfskynken och någon börjar tala om, säg, svartnissars intimhygien, eller trolls höftskynken, då är diskussionen Off topic, men den kan ändå vara mycket givande för den som startade tråden.

Om diskussionen handlar om svartnissars höftskynken och någon börjar tala om tomater har diskussionen egentligen spårat ur och någon med avvikande färg på sitt användarnamn borde egentligen börja muttra någonting om låsning, privata meddelanden och femtio armhävningar. Men tack vare moderatorernas och administratörernas stora godhet och tolerans får vi ofta hållas ändå.

Oftast är de OT-diskussioner som blir långa inte särskilt roliga.

-JPS- som anser att en varning är på sin plats. OT kanske ser lätt ut, men det kräver enormt mycket i fråga om koncentration, urskiljningsförmåga och formuleringskonst. "OT -- a minute to learn, a lifetime to master", helt enkelt.

Helmgast
Men du menar att Wizards of the Coast har gett er tillstånd? Varför skulle då inte White Wolf ge tillstånd?

w176

Förlorad dotter
Wö!!!!

*Studsar runt lite*
Glöm inte att sätta upp så att man kan se vad alla andra blev!!!

/Elin fit for fighting och tillbaka från jujutsulägret "Norrlandslägret"

Netfeed

Swashbuckler
Re: OT (OT?)

till att börja med: snyggt att du lyckades bli ot

hur vida det blir ot eller inte beror väl på hur bra/dumt någon lyckats formulera sig så att någon annan(läs: Storuggla, wallium, troberg osv.) rycker med och börja jobba sig...

Netfeed

Swashbuckler
Re: Varför OT-forum aldrig kommer att fungera

samt att det då skulle vara jobbigare att vara ot i de andra forumen för då skulle det inte funka bra iom det att det finns ett ot-forum

Insignia

Swashbuckler
OT, helt enkelt

"Det är en hård OT-värld därute, och den är avsedd för män och inte för pojkar."

Men flickorna då? :gremfrown:
Eh... jag menar inte mig, förstås. Jag är ju aldrig OT.

Azagthoth

Myrmidon
Ja, fast det var ganska enkelt att få tillstånd från dem att hysa deras officiella svenska webbforum hos oss. Det är Portal Publishing som distribuerar Dungeons and Dragons i Sverige, samma företag är (var) distributör av tidningen Codex. Vi har helt enkelt inte samma möjligheter att "lobbya" med White Wolf.