Nekromanti Nya forumet.

zuntona

Swordsman
När dom gjorde om såg logga jag inte in på en vecka. (Brukar logga in varje dag.) Alltså som dom har nu är mycket sämre. Det är störande att dom gjorde om. Det förra var ju bra. Hur många är de som delar min åsikt?

Johan K

Gammal & dryg
Inte jag..

Nu när jag har vant mig med nyheterna så tycker jag att det är bra.
Det enda är väll att jag skulle vilja ha lite mer smilys... :gremcrazy:

Mondrin

Veteran
Re: Inte jag..

Det är typ bra att kunna betygssätta trådar, och alla andra härliga funktioner och valmöjligheter man har fått... Betyg på användare är ju flitigt kritisrat dock... Men i översikt känns det härligare tycker jag :gremlaugh:

Bra jobb! :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
Japp.

Mmmm..
Fast det känns som det där betygsystemet ser iaf jag som en gul grej. Det är ju synd om det är folk som tar illa upp av det.

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Japp.

ser iaf jag som en [color:\\"orange\\"]gul[/color] grej

Ja, särskilt gröna är ju de där stjärnorna inte.

:gremcrazy:

Johan K

Gammal & dryg
Hårklyverier !!! (ANT) (OT)

Jaja, råkade missa den stavningen... :gremgrin:

Rickard

Urverk speldesign
Jag har ju överlevt två konfluxer... ehh.. uppdateringar nu och jag tycker den här är den bättre av de två.. Förra uppdateringen innehöll nästan inga vettiga funktioner utan de flesta kom i efterhand.. Om det är något du saknar så dyker det säkert upp senare..

Själv tycker jag att forumet har blivit mer stilrent och proffsigt ut och att det är lättare att läsa inläggen nu när raderna inte är lika långa.. För optimal läsning så säger man att det ska ligga på 60-70 tecken per rad (har jag för mig) och här så ligger det fortfarande på runt 110 tecken.. Markeringarna för lästa inlägg funkar bättre och det går mycket snabbare att öppna och posta inlägg..

Enda uppenbara nackdelen är att huvudsidan är så plottrig... samt någon enstaka funktion.. *hostar*

~Ska ta en titt på skinsen nu, då [color:\\"green\\"]Han[/color] använder standardskinet (de andra i förra versionen var rätt usla, IMHO)

Gardener

Champion
Bredden på inläggen har inte förändrats, bara att en valmöjlighet tagits bort. De allra flesta ville tidigare ha inläggshuvudet ovanför inläggen, så det var standardvalet, själv hade jag inläggshuvudet vid sidan (som det är nu) av bland annat den anledningen att jag tyckte raderna var för långa. Så förändringen är bara att man nu är tvingad att ha kortare rader. Nu går det ju inte att göra alla glada, men lyckligtvis verkar det inte vara något större problem att valmöjligheten inte längre finns. Vi kan dock eventuellt införa dylika saker i framtiden när det blir möjligt att välja mallar för användare.

Tycker man fortfarande att raderna är för långa finns det en möjlighet att byta skin till ett som har större typsnitt, som gör att raderna bör bli ganska väl anpassade till optimal läsbarhet.

zuntona

Swordsman
Trög

Upptäckte att jag jämnt får en negativ inställning när något görs om. Men nu har jag vant mig med det här. Så de e lika bra eller bättre än den gamla forumet.
Mitt uttalande var för tidigt.