Nekromanti Nya fummelregler

Colmat

Veteran
Jag och min spelgrupp har testat de nya fummel och perfekt-reglerna i både EON och Neotech med mycket skickliga rollpersoner (vissa färdigheter 22-23). Vi är väldigt nöjda med resultatet! Den största fördelen är att skickliga rollpersoner blir bättre och slipper "automissarna" som var lite onödigt dödliga i tex dueller... Det känns bättre helt enkelt!

Är det någon mer som har testat?

samiis

Warrior
han menar nog att det krävs tre sexor för att det ska räknas som fummel...

kommer inte ihåg var det står, Colmat kanske kan hjälpa mig att komma ihåg ..? :gremtongue:

DAKRilla

Hero
Nej

Han menar förmodligen denna regel, eventuellt kombinerat med den regel du nämner.

Tillägg: Ahh! Tibia är absolut inte ett rollspel! (med avseende på vad samiis skrivit under "Favoritrollspel" i sin presentation)

Tzam

Warrior
Eftersom det måste vara 3t6 för fummel kör vi att det ska vara 3t6 för erf också... Annars är det alldeles för enkelt att få erf... speciellt för magiker...

Tzam

Warrior
Eftersom det måste vara 3t6 för fummel kör vi att det ska vara 3t6 för erf också... Annars är det alldeles för enkelt att få erf... speciellt för magiker...

nicole

Warrior
Vi är lite vindögda i vår grupp så vi trodde att de gamla fummelreglerna var som de nya. Vi har alltså bara spelat med de gamla fummelreglerna. Även om dessa regler är en förbättring mot det gamla så tycker jag ändå att resultaten kan bli väl slumpmässiga (men det är kanske bara en vanesak)

Colmat

Veteran
Slutgiltligt

Precis som DAKRilla så är det den nya föreslagna fummel/perfekt regeln från grabbarna på Neogames det hela gäller. Gå till den länken om ni inte känner till det! Inte den lastgamla "hjältefummel" med 3 sexor för fummelrisk. Den gör det alldeles för svårt att fummla. En bra regel som förjänas att bli officiell och speltestas (vi kommr att köra med den framöver oavsett såklart)...

Ville mest säga att intensivt speltest fallit väl ut....