Nekromanti Nya funktioner

Gardener

Champion
  • Bättre inläggseditor. Smidigare att lägga till märkningskod i text.
  • Kalender, börja gärna använda denna för forumöler och liknande.
  • Integererade portalfunktioner, man kan se shout boxen, senaste trådar, vilka som är inloggade etc, var man än är i forumet.
  • Bättre hantering av favoritforum, samt följande av trådar och användare.
  • Lättare att hitta aktiva trådar och inlägg samt olästa inlägg.
  • Det går att markera alla forum som lästa.
  • Mer avancerade sökning.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hur är möjligheterna att integrera forumet med artikelsystemet?

Går det överhuvudtaget att få till det som jag tänkt med min nydesign?

Gardener

Champion
Jag jobbar på det, men steg ett är bara att få igång allting.

Därefter ska jag installera så att man blir inloggad i bägge systemen samtidigt. Det är i stort sett klart, men jag behöver fixa färdigt användarimporten, samt att jag väntar på en uppdatering av lite funktionalitet från en annan snubbe.

Att integrera designen är meckigare, men det kanske går att ordna så småningom. Samma omslutande design och stilmallar ska gå bra.

Dante

Staff member
Då ska jag roa mig med divs och ems och krulliga paranteser så länge …

Dante

Staff member
Eller ska jag kanske roa mig med att översätta språkfilerna? Vad säger du Olle?

Gardener

Champion
Jag skulle rekommendera att du använder dina kunskaper till design-grejer istället. Men du gör som du vill.

Anders Åstrand

Swordsman
Bra jobbat Olle! Lite småfix på det här så blir det ju alldeles lysande.

Kan man använda den här tråden som förslagslåda?

Jag tycker att Quick Reply-rutan bör flyttas så den ligger under själva tråden även i trådad vy, för att förmedla känslan av att man i alla fall borde ha läst igenom tråden innan man postar. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Finsn ju en del nytt fluff att lära sig här ja !
Kul är det iaf !

/ Johan K, som håller på att lära sig allt nytt fluff & att navigera här.

Gardener

Champion
Anders Åstrand said:
Bra jobbat Olle! Lite småfix på det här så blir det ju alldeles lysande.

Kan man använda den här tråden som förslagslåda?

Jag tycker att Quick Reply-rutan bör flyttas så den ligger under själva tråden även i trådad vy, för att förmedla känslan av att man i alla fall borde ha läst igenom tråden innan man postar. :gremsmile:
Låter som ett ganska vettigt förslag.

Föreslå på, bara bra att allt samlas på ett ställe.

Rickard

Urverk speldesign
Jag har slängt in alla mina forum som jag vill läsa på Rollspel.nu i Bevakade forum, för det är en perfekt lösning för min del. Det är dock två funktioner som jag efterlyser här.

Första är att man ska kunna filtrera så att man endast ser senaste veckan eller månaden. Just nu behöver jag inte se 790-någonting sidor.

Det andra är att nya trådar ska uppdateras automatiskt (via AJAX). Det hade varit apskönt att bara ha en sida framme som uppdaterar sig själv så att man kan se om några nya inlägg har kommit i sina favoritforum.

/Han som även hoppas på att gamla UBB-koder kommer att komma tillbaka, för annars kommer hans signatur nedan vara permanent ful

Gardener

Champion
Jag började hacka till lite AJAX-uppdateringar för v7.0.2, men gjorde aldrig färdigt det. Men det ska komma såna saker i kommande versioner och jag ska pusha mer för det på utvecklarforumet. Vore helt klart en grym feature.

En del gamla märkningar kommer vi ta tillbaka, men bara såna som folk faktiskt vill ha. Så det förutsätter att folk rappoerterar in det som en saknad feature. Vissa kommer dock antagligen inte tillbaka oavsett.

Hellzon

Långsamma Vargen
Något som vore trevligt skulle vara om vi kunde få välja vilka rutor som ska finnas i höger- och vänsterspalten. Jag tycker ju t.ex. det mesta i båda spalterna är braattha, men vem som är online, vem som är ny och vilka fem forumiter som har mest fritid bryr jag mig mindre om. :p

Rickard

Urverk speldesign
Något jag saknar är "Visa alla" när man kör platt visning. Om en tråd är 60 inlägg stor, så fördelas den på tre sidor via standardinställningarna. Jag skulle vilja ha en inställning för att visa alla inlägg på en sida.

/Han som använder den funktionen när han läser igenom en tråd i efterhand

Gardener

Champion
Det är väl bara att höja inställningen? Den är satt ganska lågt som default för att minska belastningen på servern.

Gardener

Champion
Jepp, det skulle jag också tycka var bra. Ska rapportera in det som förslag till utvecklaren av forumet.

Hellzon

Långsamma Vargen
Justja. Likt en del andra har jag funnit Gud (eller nåt) i "Övervakade forum". Men eftersom färgmarkeringen av aktiva trådar fungerar sporadiskt vore det ju käckt om det stod när senaste inlägget var istället för/utöver när tråden postades.

Simon

Swashbuckler
Tusan va fint det är med relativa timestamps. Inte minst med tanke på buggen med lästa/olästa-markeringarna. Vääldigt mycket lättare att ögna igenom en lång tråd på jakt efter inlägg gjorda sen man tittade sist, än utan relativa timestamps. Tack för det, televerket!

Rickard

Urverk speldesign
Gardener said:
Det är väl bara att höja inställningen? Den är satt ganska lågt som default för att minska belastningen på servern.
Fast det löser inte riktigt vad jag frågar efter, eftersom "visa alla" är ett alternativ som jag använder för att läsa ikapp, antingen om det varit en flametråd eller om jag varit borta ett tag medan en intressant tråd har utvecklat sig som jag vill ta del av. Jag använder även "visa alla" när jag söker på en gammal tråd och vill läsa igenom alla inlägg (vilket jag, har jag märkt, gör rätt ofta).

Annars vore det bra med en inställning längst ner där man kan byta hur många inlägg man vill se på varje sida.

/Han som gillar sökmotorerna som kan dra upp gamla trådar som han helt glömt bort

Gardener

Champion
Skulle misstänka att "Visa alla" inte finns för att det skulle kunna bli ganska hög belastning på både server och lina om alla skulle visa massa stora trådar. Vet inte om jag tycker att det behövs möjlighet att kunna visa fler än hundra åt gången. Kan dock rapportera in det som ett förslag till utvecklaren.

Genesis

Ni dés ni maître
Vad tufft det vore om man kunde expandera och minimera (eller vad det heter) trådar och deltrådar som i Utforskaren. Så kunde man liksom bara veckla in en deltråd om den drar iväg i en riktning man inte är intresserad av, eller om man läst klart den biten.

//Genesis fantiserar.