krank said:
Som sagt, det ideala vore ju att dessutom ha en switch så att man kunde stänga av funktionen om man ville, antingen när man skriver inlägget (som i infoga min signatur och så) eller när man visar inlägg (typ "visa länkar till vanliga uttryck"). Fast det kräver nog en faslig massa fulhackande, och det betyder ju trasighet när vi uppgraderar forumet nästa gång...
Flagga när man skriver inlägget kräver hackning av forumskoden, kan jag säga redan nu.
Men frågan är varför man ska ha det? Är det verkligen inläggsskrivaren som ska avgöra vad som kan vara intressant? Är det för att det kan bli för mycket? Det går ju att ha inställningar som att ordet bara länkas första gången det förekommer, och/eller bara de första 5 orden i ett inlägg.
Fast det smidigaste är ju att vid visningen ha en liten knapp som går igenom texten och byter ut efter behov. Då kan ju den som läser själv välja om det ska vara länkat eller inte, och man skulle ju till och med kunna ha ett användarinställt default-värde. En sån funktionalitet kräver inte mycket mer än att man kan plugga in extra kod vid visning av inlägg, och det tror jag man kan... Om inte annat så finns det en template för inläggsvisning som man kan lattja med.
Jag har tänkt att det som kan användas när man skriver foruminlägg även ska kunna användas när man skriver artiklar. Dvs, det ska vara samma Märkningstaggar, gärna samma texteditor och annat som till exempel att göra automatlänkar till en wiki eller ordlistedefinitioner osv. Då får man en schysst enhetlighet när man skriver sake som jag tror är väldigt bra.