andreasl
Veteran
Jag brukade spela RuneQuest/Glorantha för ett antal år sedan och det är en av mina favorit rollspel/världsbeskrivningar. I och med att Avalon Hill dog (och återuppstod) och slutade ge ut RuneQuest var det tal om att Greg Stafford skulle ge ut ett nytt Glorantha-rollspel. Jag väntade ett par år men tröttnade till slut. När jag tittade efter Glorantha på nätet för några månader sedan såg jag att rollspelet äntligen kommit ut, nu kallat Hero Wars.
Nu till min fråga, är det någon här som har spelat Hero Wars (och som spelade gamla RuneQuest/Glorantha)? Är det något att ha?
Det är ganska dyrt och jag har redan de flesta tillbehör till gamla Glorantha, så jag tvekar om jag ska köpa det. Men det är ju Glorantha trots allt...
//Andreas
Nu till min fråga, är det någon här som har spelat Hero Wars (och som spelade gamla RuneQuest/Glorantha)? Är det något att ha?
Det är ganska dyrt och jag har redan de flesta tillbehör till gamla Glorantha, så jag tvekar om jag ska köpa det. Men det är ju Glorantha trots allt...
//Andreas