Nekromanti Nya heta indiespel

Dimfrost

Special Circumstances
Jag inser att jag måste förbättra min bildning lite; när jag läser bloggar och annat inser jag att jag har alldeles för dålig koll på vad som är på gång från indiescenen (ungefär det enda kommande jag känner till är Bliss Stage, Stranger Things (om det nu fortfarande räknas) och Dresden Files). Så: upplys mig! Förklara vilka indiespel ni ser fram emot just nu samt varför de verkar så häftiga.

/Dimfrost

PAX

Jordisk Äventyrare
Tackar för upplysningen om att det fanns ett Dresden Files rollspel på gång. Visste inte det. Hoppas på bra magiregler. Kanske något att skapa en crossover på för Hellblazer stämning.

Mogger

Hipsteranka
Dresden Files ska bygga på FATE, vad jag har förstått. Vad det säger om magisystemet vet jag inte men om inte reglerna fokuserar på magi så vore det ju lite vridet. Och, så klart, helst då bra regler. :gremsmile:

Storuggla

Champion
John Wicks Houses of the Blooded - för allt John Wick gör är coolt (utom Orkworld!). Ursprungliget till Houses of the Blooded är att Wick ville göra ett "anti-DnD" och då började göra ett spel där man spelar dekadenta adelsmän som super mycket. Typ. Jag gillar Wick, så jag köper nog.
Det är det enda indiespelet jag vet om som är på väg, nu när Spione är släppt (fast det är ju inte ett spel utan en bok och ska inte diskuteras på rollspelssidor för då har du inte förstått Ron Edwards vision tvi vale).

Storuggla, beställde ändå

Dimfrost

Special Circumstances
Spione är släppt (fast det är ju inte ett spel utan en bok och ska inte diskuteras på rollspelssidor för då har du inte förstått Ron Edwards vision tvi vale).
Man what?

Ron Edwards är ju tokig, men vad har han nu hittat på? Jag minns bara Spione som ett namn.

/Dimfrost

Storuggla

Champion
"Ron Edwards är ju tokig, men vad har han nu hittat på? Jag minns bara Spione som ett namn."

Fan vet. Jag googlade runt på Spione och fann att han menar att det är en bok, inte ett spel, därför vill han inte sälja det via spelbutiker. Helst vill han att det inte ska diskuteras på spelforum heller, för han siktar på en annan målgrupp än spelare. Det är inget spel, utan en bok och ska därför diskuteras på, öh, bokforum antar jag. Resultat? Ingen köper spelet eftersom han aldrig gör reklam för sitt spel eller dess hemsida så de vet inte om att det finns. Lysande.

Storuggla, köpte för settingen

Mogger

Hipsteranka
Spione?

:gremsmile:
Jag pratade med Peter Nordstrand och han hade ett helvete med att beställa spelet via knepiga tyska onlinebutiker. Och så sa han att det inte är ett rollspel heller, så Ron är nog inte helt fel ute. :gremsmile: Det där med målgrupp och diskussionsförbud vet jag inte något om. Har någon en länk till det? Vore intressant att se hur han resonerar.

Storuggla

Champion
Re: Spione?

Länk till det finns i mitt första inlägg i den här tråden. Jag beställde mitt ex från amazon.de, dock har de inte skickat det än så jag vet inte vad de sysslar med, renskriver det?

Storuggla, it's for the sandbaggers