Jo, det händer ju att det kommer in en ny spelare... Eller att en befintlig karaktär dör...
Då skapar man ju en ny karaktär som ska gå att passa in i spelgruppen och vara någorlunda logisk vad det gäller gruppsammansättningen... Visst, det e enkelt...
Men hur gör ni för att balansera ut att de karaktärer som spelats i över ett halvår, inte blir överdrivet bra i jämförelse med de nya karaktärerna...
Visst jag tycker det ska vara en "förlust" att dö och byta karaktär... Man ska inte bli lika hård direkt igen... Men att vara en nyskapad karaktär, att jämföra med karaktärer som har spelats i detta nämnda halvår... Och som dessutom i spelvärlden har haft 1 års uppehåll där de flesta studerade vid olika akademier och tränade sina övriga färdigheter...
Då är man ganska långt efter. Visst, ett unikt koncept som kompleterar gruppen på ett bra sätt fungerar alltid.. Men ger ni något extra till dessa nya karaktärer... Som extra förbättringsslag, mer poäng att börja med på sin karaktär eller??
Då skapar man ju en ny karaktär som ska gå att passa in i spelgruppen och vara någorlunda logisk vad det gäller gruppsammansättningen... Visst, det e enkelt...
Men hur gör ni för att balansera ut att de karaktärer som spelats i över ett halvår, inte blir överdrivet bra i jämförelse med de nya karaktärerna...
Visst jag tycker det ska vara en "förlust" att dö och byta karaktär... Man ska inte bli lika hård direkt igen... Men att vara en nyskapad karaktär, att jämföra med karaktärer som har spelats i detta nämnda halvår... Och som dessutom i spelvärlden har haft 1 års uppehåll där de flesta studerade vid olika akademier och tränade sina övriga färdigheter...
Då är man ganska långt efter. Visst, ett unikt koncept som kompleterar gruppen på ett bra sätt fungerar alltid.. Men ger ni något extra till dessa nya karaktärer... Som extra förbättringsslag, mer poäng att börja med på sin karaktär eller??