Och om man förstorar "D" på båda raderna skulle det kunna se ut så här:MEN ... det blir då en del vit yta som inte gör någon större nytta på "och"-raden, vilket den gamla loggan löste genom att göra "D" mycket större, med typ dubbel x-höjd.
Bra version tycker jag! Ta bort tärningen i o:et så är det perfekt. Egentligen gillar jag tärningen men jag tror hjärnan försöker göra det till en mittpunkt, och då känns hela vänstersidan för tung.Och om man förstorar "D" på båda raderna skulle det kunna se ut så här:
View attachment 9352
Mina experiment leder mig till att tro att det inte är typsnittet som är den största skillnaden, utan kompositionen och det faktum att Ligans logotyp inte är "mixtrad" med på samma sätt som Ä-spels som gör att den känns annorlunda.
Ska bli spännande att se vad de landar i till slut! Jag har fullt förtroende för att det kommer att bli bra.
En hel artikel i Fenix med alternativa loggor!Alldeles uppenbart är vad vi mest behöver en tredjepartslicens som gör att vi får skapa egna versioner av loggan.
Om man nu tar och byter ut "och" mot stiliserat "&" också
Det klarar jag inte av så att det blir "snyggt". Allt det andra har gått att fixa med Photoshop, men det där klarar jag inte av!Om man nu tar och byter ut "och" mot stiliserat "&" också
Håller helt med! Context is king!!!Jag tycker att loggan passar väldigt bra på omslaget. Där ser man ett sammanhang som förstärker utseendet tycker jag.
View attachment 9370
love it
ja jag tänkte också på det! SkumtDragonbane! Hm. Den loggan har ju ett annat typsnitt?