Några gubbar från förr har fått lite nya möjligheter i och med Underdark:
- Cleric of Dol-arrah får en ny kompis i Gold dwarf soldier. 17 poäng för en kille som slår för +8(15) med 40 HP och får Fearless av Clericen. Kombinera med Dwarf artificer så får de AC 23. Ganska skapligt.
- Dwarf artificer får ett par nya mål för sin Rust construct i Iron golem, Marut och Helmed horror. Nu blir han användbar även efter att ha fyrat av sina sköldar och magiska vapen.
- Village priest får även han en ny kompis i Royal guard. En attack med +10(10) med Reach 2 för 10 poäng är skapligt.
- Diverse olika beastmasters får lite förstärkning i form av fyra killar med Natural soul. Dessvärre är alla dessa varelser odugliga utan beastmastern så de är inte mycket att bli exalterad över.
- Dark naga gör kassa killar med potential såsom Grell, Half-Illithid lizardfolk och även Destrachan (för att inte nämna Beholder och Gauth) bra mycket bättre.
- Då många killar i Underdark bara har en kraftfull attack med hög träffchans så blir förmågor som Conceal och Incorporeal viktigare. På grund av detta och det faktum att många varelser i Underdark har Conceal så blir förmågor som Illuminator plötsligt mer intressanta. Aasimar favored soul kanske äntligen kommer att spelas någonstans.
- Wizard tactician gör det riskabelt att spela små, mjuka commanders såsom Tiefling captain, Red wizard och liknande.
EDIT: Kom på några grejor till:
- Rikka, angelic avenger gör även hon mjuka commanders riskabla.
- Slayer of Domiels förmåga att ge dubbla Victory points är läskig då den lägger en ny taktisk nivå på speladet av stora, dyra gubbar.
- Cleric of Dol-arrah får en ny kompis i Gold dwarf soldier. 17 poäng för en kille som slår för +8(15) med 40 HP och får Fearless av Clericen. Kombinera med Dwarf artificer så får de AC 23. Ganska skapligt.
- Dwarf artificer får ett par nya mål för sin Rust construct i Iron golem, Marut och Helmed horror. Nu blir han användbar även efter att ha fyrat av sina sköldar och magiska vapen.
- Village priest får även han en ny kompis i Royal guard. En attack med +10(10) med Reach 2 för 10 poäng är skapligt.
- Diverse olika beastmasters får lite förstärkning i form av fyra killar med Natural soul. Dessvärre är alla dessa varelser odugliga utan beastmastern så de är inte mycket att bli exalterad över.
- Dark naga gör kassa killar med potential såsom Grell, Half-Illithid lizardfolk och även Destrachan (för att inte nämna Beholder och Gauth) bra mycket bättre.
- Då många killar i Underdark bara har en kraftfull attack med hög träffchans så blir förmågor som Conceal och Incorporeal viktigare. På grund av detta och det faktum att många varelser i Underdark har Conceal så blir förmågor som Illuminator plötsligt mer intressanta. Aasimar favored soul kanske äntligen kommer att spelas någonstans.
- Wizard tactician gör det riskabelt att spela små, mjuka commanders såsom Tiefling captain, Red wizard och liknande.
EDIT: Kom på några grejor till:
- Rikka, angelic avenger gör även hon mjuka commanders riskabla.
- Slayer of Domiels förmåga att ge dubbla Victory points är läskig då den lägger en ny taktisk nivå på speladet av stora, dyra gubbar.