Med tanke på at priserna kommer från Collector's Point så misstänker jag att det är i princip annonsmaterial eller någon sån ekonomisk del i det hela. Precis som med alla tidningar jag läst så får man ta det man vill ha med det man inte vill ha, så länge det finns tillräckligt mycket bra material för att man ska tycka att priset är rätt.
Magic-delen, som en perifer del av rollspelshobbyn, kommer också få sällskap av andra perifera delar som Warhammer spelen. (Se deras ansökan om mera medarbetare i Codex 006 så ser ni vad de vill ha med i framtiden.)
Jag hoppas att tidningen så småningom kommer att omfatta hela den svenska rollspelshobbyn, dess perifera delar, och de saker som går att knyta an till den (som böcker, film, musik, serier).
Som jag ser tidningen nu är det inte materialet det är fel på utan strukturen, korrekturläsningen och viss faktakoll. Jag avundas hur som helst inte Ola det jobb han har men är glad att han offrar sig. Om Runan som också kallar sig tidning ska komma i närheten av Codex har de en bra bit att färdas.
Daniel Schenström