Fel dag idag?
Hade det inte varit första april idag hade rubriken varit "Ny ledning, nya tag", men det är som sagt fel dag idag...
"Lite konstigt är det dock att det helt plötsligt öppnas forum som moderatorer och administratörer hela tiden rynkat på näsan åt och med bestämdhet sagt att de inte hör hemma här på wrnu."
Jag har, i samförstånd med resten av redaktionen, övervägt fram och tillbaka angående de tre forumen. Först var jag emot dem men jag har funderat och funderat och ändrat mig (på prov). Anledningen till att köp/sälj-forumet öppnades är tudelad. Från början var det ju att det fanns bättre lämpade platser att annonsera på, men de försvann och när jag obducerade läget så fanns det egentligen ingen anledning att inte ha någon form av annonsplats (även om forum absolut inte är det optimala sättet).
Angående Allmänna spelforumet så har efterfrågan varit stor och när nu systersidan lade om sin riktning behövde vi inte ta hänsyn till deras verksamhet på samma sätt. Vi behövde inte kväva vår syster.
OT-forumet då? Tja, det är på prov, som sagt. Ni snackar så mycket goja på rollspelsforumen att det är jobbigt att faktiskt diskutera rollspel där, så vi testar och ser om ni kan hålla det mesta av OTet på ett forum för just OT. Funkar det inte stänger vi det igen, men vi vill inte ta ifrån er möjligheten att "umgås och snacka skit" helt. Jag hoppas att det löper ut väl.
"Det ger ett lite godtyckligt intryck."
Jag kan inte riktigt se hur det kan verka godtyckligt, framförallt inte för de etablerade på siten och forumet. De borde veta att förändringar skett i toppen och borde därför vara beredda på att förändringar kan ske i övrigt.
Jag har skrivit den policy och vision som redaktionen jobbar efter vad det gäller forumet. Det är med andra ord inte samma policy som varit sedan siten startades för sex år sedan.
"Det hör inte hemma här, vi har redan en kanal och en vrållåda för sån't, vi har bestämt oss, det tjänar ingenting till att föreslå detta," osv, och nu så vänds plötsligt kappan efter vinden? Det sänder väl signalen till alla andra att tjat faktiskt kan löna sig, eftersom ett "nej" inte alls alltid är ett "nej"."
Tja, som ny vid rodret tar jag tacksam emot alla idéer och förslag och överväger dem noga. Det gäller såväl forum som funktioner. Så har ni kommit med förslag tidigare, kom med dem igen så ska jag svara på det för det är det som gäller nu.
"Så även om jag gillar det här, verkligen, så tror jag att det sköttes på ett sätt som kan ge forumet en del oväntade problem i framtiden."
Du får jättegärna hjälpa mig och förvarna mig ytterligare, så skicka gärna ett PM om du vill diskutera problem som kan komma, för jag står hellre förberedd än rädd.