Nekromanti Nya raser??

AnVili

Warrior
Jag har inte skaffat EON III än. Så jag undrar om det finns några nya raser? :gremgrin:

AnVili

Warrior
.....

Är det ingen som fattar frågan?

Det räcker bara med ett jag eller nej!

Phelan

Hero
Re: .....

1: Det är rätt barnsligt att förvänta sig ett svar inom 40 minuter en vardagsförmiddag.

2: Då jag ändå är här - nej, inga nya raser. Däremot så finns det med korta summeringar av både typiska SLP samt vanliga monster man kan stöta på, men det är inga nya monster med.

Mvh / Phelan

Duddmannen

Hero
Varför?

Varför i hela friden skulle man behöva FLER raser? Det är ju redan nu på tok för många - fyra sorters dvärgar, sex sorters alver, tre sorter av vardera Gurd, Tirak och Trukh. För att inte tala om alla människosorter!

Nej, det Eon behöver är en reducering av antalet spelbara raser. EN sorts alv, EN sorts dvärg, EN sorts Tirak, EN sorts Gurd, INGEN sorts Trukh. Och så EN sorts människa. Misslorna känns påklistrade i efterhand, så de tar vi bort också.

Med denna reform borde man börja att komma till rätta med all den beslutsångest som många spelare drabbas av när de ska göra en rollperson.

Vill man gå ännu längre skulle man kunna göra som jag börjar fundera på, nämligen att bara låta helt vanliga människor vara tillåtna som spelarras - alla andra är SLP-raser. Faktum är att man då inte ens behöver ta bort några av de andra raserna, man behöver bara flytta data om dem från spelarboken till spelledarboken.

Blasphemy

Swashbuckler
Det finns inga nya raser. Däremot finns det attribut för det Aunuriska människofolket (Från Menon-Aun) och det Lalastiska folket (från Lalasta). Dessa är dock inte "nya" men attriubuten har aldrigt skrivits ut.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Varför?

Personligen så gillar jag att Eon har en så stor variation på raserna och folkslagen. Att det skulle bara finnas Alv, Dvärg, Tirak som i alla andra spel ser jag inte som en fördel. Tycker det är charmigt att alvstammarna är olika. Varför skall alla alver vara likadana när inte alla människofolk är likadana.

Nej jag ser variation som något bra.

Personligen så tycker jag inte att någon spelare borde få spela Alv, Dvärg, Missla eller Tirak utan att läsa igenom respektive kapitel. Annars är det vanlig människa som gäller.