.Per.
Rollspelsverket
Nu är vi snart halvvägs genom 2020, pga covid19 går alla pengar till R̶ö̶d̶a̶ ̶k̶o̶r̶s̶e̶t̶ rollspel. Så hur ligger er topplista so far?
Tänker mig något av följande (a) utgivet material, (b) kickstarters som minst släppt sin pdf samt (c) återutgivet material som kommit ut i år.
1: Electric Bastionland
Mitt bland alla OSR-val löste Chris detta åt mig genom denna upphottade version av Into the Odd. 100 misslyckade yrken, bara slå fram karaktär. Redo att spela på minuter. Hardback, mycket att bläddra i, artworken är toppklass. Längtar efter att få spela denna.
Svårt att se att något knockar denna bad boy ut från topp 1 under 2020.
2: Death Robot Jungle
Ta all din inspiration och skapa en vild hex crawl. Starta vinylspelaren och ställ upp omslaget som en spelledarskärm. Beställde denna så fort jag såg den - pure gold.
3: Deep Carbon Obsevatory
Fuskar lite och tar denna moderna klassiker som precis nu kom från pressarna. Den fick en ny kickstarter med extra mycket add-on kärlek. En av de tyngsta introscenerna ever. Bra och lagom långt äventyr, sköna twister, älskar de isometriska kartorna. Well, DCO behöver väl ingen presentation egentligen.
Hård kamp i hyllan om vad som ska spelas nu alltså. Ska en vänta ännu ett år på att ta tag i Horror on the Orient Express, Beyond Mountains of Madness, The Chained Coffin o.s.v. - struggle is real!
Tänker mig något av följande (a) utgivet material, (b) kickstarters som minst släppt sin pdf samt (c) återutgivet material som kommit ut i år.
1: Electric Bastionland
Mitt bland alla OSR-val löste Chris detta åt mig genom denna upphottade version av Into the Odd. 100 misslyckade yrken, bara slå fram karaktär. Redo att spela på minuter. Hardback, mycket att bläddra i, artworken är toppklass. Längtar efter att få spela denna.
Electric Bastionland RPG
Leap headlong into adventure in this streamlined tabletop roleplaying game from the creator of Into The Odd.
www.kickstarter.com
Svårt att se att något knockar denna bad boy ut från topp 1 under 2020.
2: Death Robot Jungle
Ta all din inspiration och skapa en vild hex crawl. Starta vinylspelaren och ställ upp omslaget som en spelledarskärm. Beställde denna så fort jag såg den - pure gold.
Death Robot Jungle - Games Omnivorous
A tropical sci-fi RPG setting in LP format. The first of its kind. From the outside, it looks like a regular record. But, once you open it, it doubles up as a GM screen with a description of the setting and a psych-map illustrated by Jason Bradley Thompson (Hot Springs Island, D&D...
gamesomnivorous.com
3: Deep Carbon Obsevatory
Fuskar lite och tar denna moderna klassiker som precis nu kom från pressarna. Den fick en ny kickstarter med extra mycket add-on kärlek. En av de tyngsta introscenerna ever. Bra och lagom långt äventyr, sköna twister, älskar de isometriska kartorna. Well, DCO behöver väl ingen presentation egentligen.
Deep Carbon Observatory Remastered
A remaster of the D&D adventure 'Deep Carbon Observatory', now in A4 hardback.
www.kickstarter.com
Hård kamp i hyllan om vad som ska spelas nu alltså. Ska en vänta ännu ett år på att ta tag i Horror on the Orient Express, Beyond Mountains of Madness, The Chained Coffin o.s.v. - struggle is real!