Nekromanti Nya upplagan

Great goblin

Veteran
Grabbar,kollade just på Riotminds hemsida och jag måste säga att spelet verkar ytterst lovande vem vet det kanske blir det bästa genom tiderna!jag menar f-n jag vätte nästan ner byxorna när jag såg de nya bilderna på hemsidan. Det enda jag kan klaga på skulle vara loggan de borde behållt den gröna eller ännu hellre den gamla de vill ju trots allt ha en återgång till det gamla. Jag säger bara en sak adjöss till Eon Neogames har inte en chans.
/Great goblin (hungrar efter DoDv6)

"Tolkien och Ereb I evighet"

Sereg_UBBT

Swashbuckler
<I>"Jag säger bara en sak adjöss till Eon Neogames har inte en chans."</I>

Tror du verkligen det? Många yngre spelare har nog aldrig spelat Drakar och Demoner, för dom är det bara Eon som gäller.

Johan K

Gammal & dryg
Håller med deig man fick ju nästan kåtslag när man såg det. Verkar ju klart lovande. Skulle vara kul att testa det sen när det kommer.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

gollum

Swordsman
Jag tror att du har fel...

Tror du verkligen det? Många yngre spelare har nog aldrig spelat Drakar och Demoner, för dom är det bara Eon som gäller.
Har jag svårt att tro. Själv har jag bara spelat i fem år och bör väl klassas som "yngre" och jag började inte med Eon förrän alldeles nyligen... Tror faktiskt att Chronopia har varit inkörsporten för de nya rollspelarna de senaste åren. På gott och ont.

/Gollum - blev av med rollspelsoskulden med Chronopia

Rollspel på internet - http://www.slangkappan.com/

Johan K

Gammal & dryg
Japp, exakt !!! Håller helt med dig !!!!!!!

Johan K

Gammal & dryg
Jodå, Eon håller allt det åxå. Fast DoD v.6 smäller så INÅTHELSIKE högt så det finns ju inte !!!

Azagthoth

Myrmidon
Fast DoD v.6 smäller så INÅTHELSIKE högt så det finns ju inte !!!

Antingen är du speltestare eller så kan du spå i framtiden. Förmodligen har du ännu inte provat spelet, så vänta med att hylla spelet tills det kommer i alla fall...

/Azagthoth

Johan K

Gammal & dryg
Vad är det för fel att ha sådana förväntningar på det ???

Azagthoth

Myrmidon
Vad är det för fel att ha sådana förväntningar på det ???

Därför att höga förväntningar kommer inte att infrias...Onödigt att bli besviken för att ett bra spel inte är så bra som man trodde.

Tillägg: Flummade lite i html-kodningen tror jag nog...

/Azagthoth

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Azagthoth on 2000-09-27 13:54.</EM></FONT></P>

Johan K

Gammal & dryg
Vaddå, varför inte ha höga förväntningar ??
Jag tänker helt klart possitivt på det nya DoD. Tänker man att det ska bli bra så blir det oftast det. Eller hur ???

Azagthoth

Myrmidon
Tänker man att det ska bli bra så blir det oftast det. Eller hur ???

Nej verkligen inte. Man bygger upp ett illusionsslott där man tror att produkten (oftast cd-skivor eller filmer, men gäller även rollspel) kommer att bli så jäkla bra. När man sedan väl har produkten infinner sig ett enda stort "jaha, var det allt?".

Men det är klart, har man gett sig tusan på att det kommer att vara bra så blir det givetvis bra (även om man lurar sig själv...).

/Azagthoth

Johan K

Gammal & dryg
Men det är klart, har man gett sig tusan på att det kommer att vara bra så blir det givetvis bra (även om man lurar sig själv...).

Vaddå lura sig själv ?? Har man väl bestämnt sig att det kommer att bli bra, vad är det då som talar emot det ?

Azagthoth

Myrmidon
Har man väl bestämnt sig att det kommer att bli bra, vad är det då som talar emot det ?

Men lyssna på dig själv! Låt oss nu säga att den nya versionen av DoD är totalkass. Den är till och med sämre än den första versionen av Dungeons and Dragons. Du hävdar att du ändå kommer att tycka den är bra, bara för att du minsann har bestämt dig för att den är bra.

/Azagthoth

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: Jag tror att du har fel...

Nu vet ju inte jag hur gammal du är och jag har ju heller inte gjort några vetenskapliga undersökningar i ämnet...

Men när jag jobbade lite åt Neogames, så va det två prao-killar där på kontoret, dessa två hade spelat DoD några gånger, men Eon betydligt mer. Kan det vara så att Eon är inkörsport till rollspel nuförtiden?

Vindhand

Myrmidon
Beror mycket på världen

Det finns två komponenter i ett spel, regler och värld. Att reglerna kommer bli bättre än NeoGames är ju rätt självklart men det krävs nog en rätt bra värld också ifall man skall konvertera Eon-spelare.

IMNSHO

Maxwan

Swordsman
Re: Är ni inte lite jobbiga nu?

Jag tror också att den nya versionen av Dod blir bra. Att den blir urkass finns det inget som talar för. Låt oss nu säga att den blir dåligt. Men varför sitta och tänka så?

Dendär lagen krille pratade om stämmer inte alls. Så är det inte - även om det kanske känns så ibland. Låt oss bara hoppas att det blir ett bra spel så ser vi resultatet när det kommer.

Mac - lås den här diskutionen va?

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st