Nekromanti Nya vapen *DELETED*

Re: Nya vapen

Borde ni inte fråga Drunoks drängar om lov först om ni nu använder bilderna från deras hemsida (såvidar de i sin tur inte snott dem någon annanstan ifrån dvs.)?

Eleas

Hero
Re: Nya vapen

"Min polare har lagt upp en rad olika nya vapen.
Vi undar vad som tycks om dem och om dom är redo att användas i Mundanas värld?"

Vi trodde inte att copyrighttext var nödvändig för Drunoks Drängar. Det verkade ju som om vi var lite för distinkta för att någon skulle våga sig på att sno saker rakt av.

Jag antar att varje dag för med sig en ny läxa. Och i det här fallet är väl läxan "ge inte folk något - risken finns att de likförbannat snor det".

--Björn, irriterad inför tanken på att behöva copypasta copyrightstycken på sidans alla dokument, en efter en...

Pendragon

Swashbuckler
VÅRA vapen.

Min polare har lagt upp en rad olika nya vapen.
Känner vi varandra? En hel del av bilderna du lade upp har jag nämligen ritat. De bilder du inte har snott rakt av Drunoks Drängar är scannade från Krigarens Väg till DoD4. Dessutom har du friskt kopierat textmaterial från Drunoks Drängar också.

Nej, jag tror definitivt inte jag är din polare, för mina polare skulle fråga om lov innan de snodde mitt och andras material.

Vi undar vad som tycks om dem och om dom är redo att användas i Mundanas värld?
De har de varit ett bra tag nu.

Hett tips. Stjäl inte från forumets officiella samarbetssida i tron att ingen ska märka det.
Skulle jag upptäcka att något av det här materialet finns på någon hemsida, skulle jag dessutom bli härsken på allvar.

/Joel - Dräng på riktigt

Tillägg: Dessutom är det en dålig idé att kalla Första Snön för en missla om man inte vill ha en stor kniv i benet. Hon är känslig på den punkten.

Pendragon

Swashbuckler
*Indignation*

(såvidar de i sin tur inte snott dem någon annanstan ifrån dvs.)?
Icke. Allt artikelrelaterat bildmaterial på Drunoks Drängar är producerat av mig och/eller Eleas, med undantag för stridsskölden (som Åke Wombat ligger bakom).
Textmaterialet (undantaget citat) är producerat av: mig själv, Eleas, Ymir, Warth (drängarna), Shaggy, Arvid, Fogge, Simon H. Johansen och Dragonkin.
Till och med nästa uppdatering är det samtliga som har bidragit till Drunoks Drängar. Så vitt jag vet är mumfie inte en av dem, och har även om han var det, inte frågat respektive upphovsmän om lov (möjligtvis Åke).

Kort sagt. Nej, vi har inte stulit. Vi har blivit bestulna.

/Joel

Eleas

Hero
Förlåt?

"Borde ni inte fråga Drunoks drängar om lov först om ni nu använder bilderna från deras hemsida"

Känns som en ganska rimlig begäran.

"(såvidar de i sin tur inte snott dem någon annanstan ifrån dvs.)?"

...medan detta bara är löjligt. Man kan med lätthet känna igen en specifik stil bland våra illustrationer; vidare är en hel del rent tramsigt specifika till artiklarna. Ta till exempel Shoni'meny'yse som genomgått en mängd iterationer innan vi blev nöjda, Zarims handledsarmborst som kommer att ändras, den stora maffepjäsen som Pendragon ogillar, för att inte tala om de senaste prylarna som dyker upp i den uppdatering som nu försenas pga extrajobb med copyrightförtydligande. Prylar som tydligt visar att vår bildstil och -repertoir har utvecklats. Ta Väderskålen som ett lysande exempel.

Just tanken att vi skulle ha stulit dem någonstans ifrån är rätt löjlig, egentligen. Ska vi nu behöva maila våra alster till en gratisadress för att bevisa att de är våra, eller nåt? Om min hårddisk skulle dö och mina backupscanningar försvinna, kommer min upphovsrätt till mina bilder att ifrågasättas?

--Björn, börjar bli något purken

Wictor

Warrior
Försöka medla lite...

Nu har jag inget med detta att göra, men jag tror inte att det är Mumfie som är boven i detta drama, i alla fall inte avsiktligt. Jag tycker att det verkar som att han är offer för ett missförstånd och att det är hans kompis som inte har slagit upp stycket upphovsrätt i den stora tjocka boken.

/Wictor, som inte tycker att Mumfie ska få skit om han nu var ovetande om varifrån hans kompis fått bilderna och texten.

Hjalle

Swashbuckler
Men du....(OT)

Det vore juh bra om dom som inte varit tillräckligt begåvade för att platsa i eran lysande stjärnhimmel :gremtongue: kunde bli meddelande om detta och kanske få reda på varför materialet var undermåligt. För så vitt jag vet skickade jag in lite material och så vitt jag vet skrev uttryckligen att jag gärna ville att ni skrev varför inte det kom med om det inte skulle göra det (så jag kunde bättra mig till en annan gång) och så vitt jag vet har jag inte fått så mycket som ett ''Tack för materialet men tyvärr får det inte plats'' från er. Ni är inte guds bästa barn ni heller... Även om jag medger att det var tarvligt och dåligt att sno från er sida... Jaja.

-Hjalle, suckar och blickar sorgset upp mot stjärnorna... :gremtongue:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Slarvighet (OT)

Jag får be om ursäkt, men det där beror nog snarare på min oförmåga att hålla reda på saker som folk skickar till mig. Du talade något om böcker minns jag, men några sådana har vi inte fått, så du får påminna mig - vad är det du skickat som jag glömt bort? Vi ska givetvis ta oss an det då, och lägger vi inte upp det så ska du självfallet få konstruktiv kritik.

- Ymir, kan verkligen inte minnas att han fått något material

Pendragon

Swashbuckler
Re: Men du....(OT)

Det vore juh bra om dom som inte varit tillräckligt begåvade för att platsa i eran lysande stjärnhimmel kunde bli meddelande om detta och kanske få reda på varför materialet var undermåligt.
Det är tanken att alla ska få detta meddelande. Vi refuserar ingen rakt av, utan ser till att materialet blir bra, helst genom konstruktiv kritik till författaren.

För så vitt jag vet skickade jag in lite material och så vitt jag vet skrev uttryckligen att jag gärna ville att ni skrev varför inte det kom med om det inte skulle göra det (så jag kunde bättra mig till en annan gång) och så vitt jag vet har jag inte fått så mycket som ett ''Tack för materialet men tyvärr får det inte plats'' från er.
Vi har inte fått något material. :gremfrown:
Prova dumpa det i min mail istället.

-Hjalle, suckar och blickar sorgset upp mot stjärnorna...
Ingen fara, får vi bara materialet ska det nog bli något av.
Såvitt jag vet har vi bara fått en pryl vi inte publicerat i slutändan (undantaget våra egna prylar som också blir refuserade emellanåt), och det var "Nattens Ängel" eller vad det nu heter, på grunderna av att vi bara fick det i pdf.

/Joel

Mumfie

Veteran
Re: Nya vapen ber om ursäkt!!!!!!!!!!!

Ber så hemskt mycket om detta ursäkt visste inte att min polares matrial var olagligt. Har kontaktat alla operateörer och bett dom ta bort inlägget för vet inte själv hur man gör.
Min polare ber också om ursäkt till alla som känner sig orätvist behandlade.

FÖRLÅT

Re: *Indignation*

Kort sagt. Nej, vi har inte stulit. Vi har blivit bestulna.
Märk väl att jag inte sa att ni stulit något utan mest reseverade mig utifall att jag anklagat någon från att ha snott någonting från en plats de inte snott något ifrån. Innan visste jag inte säkert - men nu gör jag det.
Naturligtvis var det inte min mening att anklaga er - jag har ju lärt känna flera av er här som hyvens grabbar!

Sebastian - som inte vill tro onödigt ont om människor

Re: Förlåt?

Just tanken att vi skulle ha stulit dem någonstans ifrån är rätt löjlig, egentligen.
Jag ställde en fråga - det var inget påstående. Thats a BIG difference! Observera att jag dessutom inte hade några egentliga misstankar mot er utan reserverade mig utifall den händelse att bilderna faktiskt inte skulle vara snodda av just er.

Sebastian - lugnar

Eleas

Hero

"Det vore juh bra om dom som inte varit tillräckligt begåvade för att platsa i eran lysande stjärnhimmel kunde bli meddelande om detta och kanske få reda på varför materialet var undermåligt. För så vitt jag vet skickade jag in lite material och så vitt jag vet skrev uttryckligen att jag gärna ville att ni skrev varför inte det kom med om det inte skulle göra det (så jag kunde bättra mig till en annan gång) och så vitt jag vet har jag inte fått så mycket som ett ''Tack för materialet men tyvärr får det inte plats'' från er. Ni är inte guds bästa barn ni heller... Även om jag medger att det var tarvligt och dåligt att sno från er sida... Jaja."

Tack för materialet, men vi fick det inte. :gremwink:

Nä, skämt åsido så har iaf jag inte sett något material heller. Egentligen funkar det att ge det till vilken av drängarna som helst, men vi har också en mer dedikerad adress, husbonn@yahoo.se, som ingen verkar känna till. Gah.

Nåväl, hursomhelst är det tänkt att allt material ska kunna skickas in via ovanstående adress, och ditt material inlemmas gladeligen den vägen, med ovan nämnda reservationer i beaktande.

Annars går det bra att ringa upp oss och diktera muntligt. Glöm bara inte att vi är skåningar...

--Björn, draengapeug

Hjalle

Swashbuckler

Jag har faktiskt skickat till husbonn@yahoo.se, som jag känner till faktiskt. Hursomhelst, det är välan inte skickat då... :gremtongue:
Jag har skickat till Pendragon och Ymir nu, så det har löst sig...

-Hjalle, faktiskt född i Skåne. Iallafall.

Eleas

Hero
Lugnt...

"Ber så hemskt mycket om detta ursäkt visste inte att min polares matrial var olagligt. Har kontaktat alla operateörer och bett dom ta bort inlägget för vet inte själv hur man gör.
Min polare ber också om ursäkt till alla som känner sig orätvist behandlade.

FÖRLÅT"

Det är lugnt så länge det inte görs om. Jag vill minnas att Ymir blev lite smickrad också. Han tolkade det som att ni gillade materialet, och det är ju alltid bra.

Och om ni gillade vapenmaterialet so far... kika på den uppdatering som kommer ikväll, vetja. :gremsmile:

--Björn, brödknivar och skådespel åt folket

Eleas

Hero

"Jag har faktiskt skickat till husbonn@yahoo.se, som jag känner till faktiskt. Hursomhelst, det är välan inte skickat då...
Jag har skickat till Pendragon och Ymir nu, så det har löst sig..."

Ouch då. Om du skickar in en till artikel någon dag, testa att se om husbonn-adressen funkar. Om mailbortfall händer igen får vi nog ta och överge adressen.

--Björn, mailchain