Nekromanti Nya Yrken

kalas

Veteran
Jag måste gnälla lite bara....
Jag är trött på att det finns så lite yrken till N2... finns det någon som skulle kunna vara lite snäll och berätta för mig var man kan få tag på lite nya...funderat på att skapa egna, men av någon anledning så tycker alla att mina ideér är ruttna men idérika.
Något som inte skulle vara helt fel är några regler för hur man styr en bordell?
Senaste spelomgången startade jag en bordell...jag samlade ihop 17 st prostituerade och räknade med att tjäna en hacka. SL tyckte att det var en ganska bra idé men gav inte speciellt mycket.
Tack på förhand

Darki

smaffy

Hero
tänk på att de prostituerade personerna antagligen redan har en hallik och att de antagligen vill ha extra pengar för att arbeta åt dig (om de inte är knarkhoror då..).

Dessutom är det kanske inte så skoj att ha en bordell. Tänk på att din rollperson måste vara lite pervers och komma från en platts där människoliv och lyx har varit så överdrivet vanligt. De flesta människor skulle nog aldrig skaffa sig en bordell om det inte vore för att de var extremt kåta eller trodde att man kan leva ett lyxliv som superhallik. Antagligen kommer det nog fram att livet som bordellägare inte är så skoj efter ett tag. Tänk på all missär (om det nu inte är en lyxbordell där de prostituerade mår bra, hur de nu kan göra det när folk betäcker dem hela tiden och ser på dem som sexmaskiner) som antagligen råder. Vilken människa blir prostituerad frivilligt när det finns andra alternativ (porrstjärnor?)?

Så jag tycker du ska ta en funderare om din rollperson verkligen vill skaffa sig en bordell, och enligt mig så gör spelledaren helt rätt när han säger att det inte går så bra för dig.

Smaffy är jag. blä.

Riddaren

Swashbuckler
Det finns 2 nya yrken i Codex

Det finns ett (Kurir) beskrivet i Codex nr 4, sidan 10-11 samt ett (Idrottare) beskrivet i Codex nr 5, sidan 8-9

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

chrull

Stockholm Kartell
yrket prostituerad finns i alpha et omega 3...

chrull

Anvar

Veteran
Håller med om att det finns lite för få valmöjligheter... och ändå är de faktiskt ganska många... men varför inte lite nya möjligheter typ politiker (ett bra yrke att skapa intriger runt.../images/icons/smile.gif) eller kanske förskoleföreståndare... tuffare yrke får man leta efter.... nä skämt åsido..... lite fler yrken vore bra...... mitt drömyrke i N2 är vapentekniker men det är ju inte så svårt att skapa kanske....

Scorpion

Veteran
Det finns många olika yrken i NeoTech. Det jobbiga är att de är "inbakade" i ett och samma yrke. Det är stor skillnad på att vara uppfinnare och programmerare. Men båda står under yrket "tekniker". Det är lite synd. Jag tycker att man ärligt talat borde lagt ner mer tid på de olika yrkena.

Scorpion
<A HREF="http://hem.passagen.se/rvz" target="_new">http://hem.passagen.se/rvz</A>

Sereg_UBBT

Swashbuckler
AetO

...som finns att ladda ner här: www.andreas.cx/alphaomega
(kände mig tvungen att göra lite reklam)

Yrket Kurir finns också för beskådan i Codex 4. Även det författat av mig. :)

ripperdoc

Myrmidon
Jag tycker det är bra att yrkena är allmänt hållna. Då kan man lätt skräddarsy dem efter egna behov. Alla uppfinnare gör ju inte heller samma saker...
För övrigt hade flera yrken inte fått plats i boken, så det hade ändå inte gått.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

kalas

Veteran
Sant till en del Smaffy, men anta att någon av någon anledning skulle vara en hallick. Hur skulle man då sätta upp reglerna? Vad som inverkar är ju arbetstid, antal, försvunna, nya, % i andelen vinst och liknande. En sak till som jag inte sa var att jag hade fixat hyfsat fräscha horor från en annan hallick. Jag körde med 50 - 50 metoden. Vinsten var exempelvis 1000 euro och jag fick 500. Så helt omöjligt kan det ju inte vara att styra en bordell, som i detta fall höll till i två 5 rums lägenheter.

/Darki