Nekromanti Nybörjare söker spelgrupp i STHLM

Petey Carcass

Veteran
Hej,

Mitt namn är Per Karlsson, jag är nyligen 30-år fyllda och jag är extremt sugen på att testa på lite rollspel.
Jag har som dom flesta i min generation spelat Mutant som liten och även pysslat en del med Warhammer 40k under mina tonår men har med andra ord ingen "riktig" erfarenhet av rollspel.
Dom spel jag är som mest sugen på att testa just nu är D&D 4th Ed., Rogue Trader/Dark Heresy/Deathwatch och Call Of Chtulu men hittar hela tiden nytt som verkar intressant.

Jag bor på Kungsholmen och jobbar i Solna så om det finns någon i närheten som behöver en till spelare så går det att nå mig enklast på mail antagligen - peteycarcass@gmail.com

Anarchclown

Swashbuckler
Välkommen och vi ska nog kunna ordna något. Bor på söder vid Hornstull själv. Spelar cirka 3-5 gånger i veckan i snitt mest som spelledare så jag tror att det går att ordna att du är med på något. Snackar just nu med en annan kille via e-mail som också är ny om att testa lite 4th edition DND. Vi spelade det när det kom i min grupp men överdoserade lite. Det kanske är dags att sätta igång en ny grupp dock. Om du fortfarande letar kan du höra av dig till anarchclown@gmail.com kan inte lova en varande kampanj men i alla fall några sessioner av rollspel till att börja med.

Eventuella andra som läser detta och är intresserade av att vara med kan ju också försöka maila mig. Ni har ju min adress.

G

Guest

Guest
Skulle ju lika gärna kunna vifta lite med armarna här jag också.
Jag är relativt nyinflyttad till Stockholm och är därmed avskiljd från min tidigare spelgrupp som håller till i någon djup skog i centrala Sverige.
Har spelat rollspel sen någon gång i femman för, öh, tretton år sen.

Så jag letar med ljus och lykta i huvudstaden efter folk att basha orcher med. Äger ingen bil så om man kan nå folk med kollektivtrafiken är det en guldstjärna i kanten. Jag bor i en förort söder om söder.

Har ingen direkt preferens vad gäller spel. Dungeons and dragons, vampire, mutant och drakar och demoner är väl dock det jag spelat mest. Eller snarare spellett.
Är sugen på att pröva något narrativt/samberättande också. Mina spelare i skogen var inte alltför pigga på den genren.

Emalj: backola@gmail.com eller PM på forumet.

Wallmo

Veteran
Kul att se att det finns lite spelsuget folk i huvudstaden ändå!
Skulle också gärna ha en grupp att spela med lite då och då. Det är inte så gott om rollspelstillfällen nu för tiden.

Fick du tag på någon grupp Petey (och även (Catboots)?

Jag skulle absolut kunna tänka mig att köra något enkelt om intresse finns.

G

Guest

Guest
Jag tänkte försöka få ihop lite spelare till Saga eller något liknande. Lite klassiskt fantasyäventyrande för att stilla rollspelsabstinensen.
Har två eller tre stycken intresserade just nu.
Är du sugen på att haka på så är det bara att ta på sjömannakostymen och hoppa på skutan!