Få se nu. Det började med att jag någon gång på åttiotalet såg en liten annons angående Stockholms Tolkiensällskap (Forodrim)... Tog ytterliggare några år innan jag gjorde mig involverad i sagda sällskap via Jörgen Städje (Haradrimit). Han lyckades till sist få mig att delta i ett folkmöte, en sak ledde till en annan. Jag deltog i ett antal folkmöten och en stor bankett. Hittade en pojke som spelade både rollspel och lajv. Han gjorde (tillsammans med bla. Anders Blixt, Olle Sahlin och en Stefan Litsenius (hm stavar han det så?)) mig uppmärksam på att man kunde spela rollspel kring bord, men lurade också in mig i SCA och därigenom andra lajvkretsar. Slog upp med honom och sedan dog min älskade far och i samband med detta bad jag Olle Sahlin lägga in en annons i nästkommande Sinkadus om att jag sökte någon som kunde lära mig spela rollspel. Specifikt Sagan om Ringen - givetvis! *flin*
Därefter tog det inte lång tid innan jag kom i kontakt med en grupp i Vällingby som vid första tillfället jag fick prova på lät mig spela med i ett Ringenäventyr - vilket det var minns jag inte, men det gör min make (Ulvtand, som ledde äventyret) som jag kan fråga om ni undrar. Det var våren 1992 och därefter så har jag spelat mycket, ofta och länge. Titta, nästa år firar Ladyn Tio års jubileum! Jösses, det börjar bli några år nu, jag som tyckt jag var nybörjare!
Så där kan ni se vad en kontaktannons
Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast