Nekromanti Nyfiken på kommande spelledar tillbehör

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Jag undrar helt enkelt när spelledar skärmen ska komma ut? Och hur har dom tidigare modellerna av spelledarskärmar sett ut?
Sen är jag nyfiken på när det kommer ut fler spel tärningar?
Blev lite nere att man inte kunde skicka efter fler tärningar på hemsidan där på neogames skulle behövas till vårat spelande häromkring i trakterna. x(

/hängiven Spelledare
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag har för mig att de sa att de inte skulle släppa en SL-skärm till Eon III utan vänta med det till Eon IV.
Tärningar kan du väll köpa lite över allt eller?
 

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Ah ,där ser man.
Visserligen kan man köpa tärningar vartstans, men gillar eontärningarna specielt mkt ,har fastnat för dom helt enkelt. :]
 

Torand

Veteran
Joined
13 Sep 2007
Messages
9
Location
Jönköping
Va?

Är det så omständigt att göra en spelledarskärm? Jag har ju inte gjort någon själv, därav frågan, men det borde väl inte vara SÅ svårt att göra det? Samla ihop tabellerna, skriv ut på tjockt ark och med en snygg layout, skulle ju sälja som smör.

Med tanke på hur lång tid det tar med modulerna att bli färdigställda så blir jag lite rädd när jag läser att neogames väljer att vänta med spelledarskärmen tills Eon IV kommer. :gremsmirk:
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Håller med helt och hållet Torand, jag skulle helt klart köpa en SL-skärm ifall de släppte en.
 

Myrcht

Veteran
Joined
25 Aug 2005
Messages
41
Jag och en polare skrev av alla tre tabeller i eon2 för extraskador (ja ni läste rätt) på datorn, skrev ut och tejpade fast på en gammal skärm, var väldigt behagligt att inte slå upp det i boken hela tiden och vrida på den, men det tog sin tid :gremwink:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Här på forumet finns annars en kille som skrev om de tre skadetabellerna, träfftabellerna samt kortversioner av alla "extraskadorna" i de tabellerna på ett papper, vilket är fullständigt underbart att ha som SL (speciellt om man inte har en bra spelledarskärm).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,028
Location
Nordnordost
Det är typiskt en sådan sak som man kan lasta av på en regelkunnig spelare. Så fort det blir en skada så kollar spelaren av skadetabellen, spelet flyter lite smidigare då, och folk aktiveras även när det inte är deras tur att handla.
 

Myrcht

Veteran
Joined
25 Aug 2005
Messages
41
Skrev han ALLA på ett papper? Undrar hur han fick ihop det men det låter ju helt underbart :gremlaugh:
 

GORB

Veteran
Joined
1 May 2005
Messages
5
Location
Trollhättan
Hej! hur får man den bilden större blev bara suddig när ja försökte förstora den (kanske idiot fråga men är inte så haj på dator )
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Felet beror på att den uppladdade filen försvann då forumet uppdaterades för ett tag sedan.

Längre ned i tråden finns ett inlägg av mig med en nyuppladdad fil i utskrivningsstorlek (sök på "skadetabeller.pdf" med platt visning).
 
Top