Ögat
Hero
För sisådär ett år sedan spelade jag Neotech 3 på Gothcon, och vill minnas att spelledaren satt inne på en liten regnskog av papper som utgjorde regelsystem osv.
Nu är min fråga naturligtvis vad som blev av allt detta? Jag har förstått det som att arbetet med spelet ligger nere (doh), men ju mer jag funderar på det - desto mer märkligt känns det. Spelet verkade vara tillräckligt klart för ett år sedan.
Den gnagande oro jag har är att nittioåtta smarta och roliga idéer ligger och möglar i en kartong någonstans för att designplanen sa att det borde vara hundra jämnt.
Samtidigt spanar jag på Riotminds forum, och häpnar över att besökarna där har satt ihop en egen 100-sidig äventyrsmodul.
När dessa tankar nu har kokat runt i mitt huvud ett tag, kommer härmed mitt förslag:
Ta allt det som saknas.
Ta bort allt det som spelaren (men kanske inte designern) kan leva utan.
Strunta i det som lika gärna kan klippas ur de två tidigare inkarnationerna av spelet.
Resten, det som verkligen måstemåstemåste vara med, hur mycket är det? Och är det inte sådant som vi på forumet kan klåpa ihop?
Nu är min fråga naturligtvis vad som blev av allt detta? Jag har förstått det som att arbetet med spelet ligger nere (doh), men ju mer jag funderar på det - desto mer märkligt känns det. Spelet verkade vara tillräckligt klart för ett år sedan.
Den gnagande oro jag har är att nittioåtta smarta och roliga idéer ligger och möglar i en kartong någonstans för att designplanen sa att det borde vara hundra jämnt.
Samtidigt spanar jag på Riotminds forum, och häpnar över att besökarna där har satt ihop en egen 100-sidig äventyrsmodul.
När dessa tankar nu har kokat runt i mitt huvud ett tag, kommer härmed mitt förslag:
Ta allt det som saknas.
Ta bort allt det som spelaren (men kanske inte designern) kan leva utan.
Strunta i det som lika gärna kan klippas ur de två tidigare inkarnationerna av spelet.
Resten, det som verkligen måstemåstemåste vara med, hur mycket är det? Och är det inte sådant som vi på forumet kan klåpa ihop?