Nekromanti Nygamla Sverox

Pontus Löf

Veteran
Turerna kring Sverox har ju varit löjligt tumultartade, som en såpa faktiskt. Kul att förbundsstyrelsen valt att ta tillbaks Rävarna för att utnyttja den kunskap de har. Gammal är som bekant äldst /images/icons/wink.gif

just do it

Veteran
Känns väldigt bra faktiskt!

Med tanke på de förra turerna mellan rävarna och sveroks styrelse har jag en känsla av att de kommer få väldigt fria händer. Och detta kan inte vara annat än ett drömscenario för hela rollspelssverige, ju fler tidningar desto bättre ;)

/Niklas

Jag säger alltid vad jag tycker, men skilj på åsikt och fakta - det gör jag.

Johan K

Gammal & dryg
Jo visst !

Stämmer bra ju, fast man kan ju hoppas att det blir en mix av både de gamla och att de tar in lite nytt blod. Så att det komer nya vinklar på det hela !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Pontus Löf

Veteran
Precis!

Sista numret av ickerävs-Sverox var riktigt schyst. Det skulle kunna vara kul om Rävarna kunde dra lite inspiration från den, dvs göra personporträtt på olika personer i hobbyn. Det viktigaste är att den innehåller spelmaterial så att folk verkligen läser tidningen samt att den givetvis innehåller debatt om Sverok och spelformerna.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Precis!

Visst, blanningen berikar !

Rosen

Myrmidon

<I>Sista numret av ickerävs-Sverox var riktigt schyst. Det skulle kunna vara kul om Rävarna kunde dra lite inspiration från den, dvs göra personporträtt på olika personer i hobbyn.</I>

Jodå; i skrivande stund är idén den nya tidningen lite av ett mellanting mellan gamla räv-Sverox och Jumsi-Sverox - fast detaljerna är inte särskilt spikade ännu.

Intervjuer var ju nåt som förekom i första Sverox också, om än mest med branschmänskor (Neofolket, Nisse Gulliksson, Andreas Roman). Sk "vanligt" folk är också aktuella nu... även om jag personligen tror att man bör hålla en rätt hög kravnivå på att de också måste vara intressanta <I>för andra</I> att läsa om; har de inget mer att säga än det gamla vanliga "det är kul och inspirerande att syssla med sånt man gillar" så är det nog mest deras kompisar som kommer att läsa porträttet.

--
Åke

Johan K

Gammal & dryg
Nej !

Nä, det är det ju inet ! Helt rätt !
Just därför så är det nödvändigt att få in nytt blod i organsiatione.

just do it

Veteran
Re: Nej !

Jag tror nog att den nya redaktionen kan tillföra så oändligt mycket mer än "friskt blod". De kan knepen och är ju inte dummare än att de lyssnar på läsarna.

Nya Sverox kommer att knäcka det mesta. Det är jag helt övertygad om! Otur för vissa men tur för hela hobbyn.

/Niklas

Jag säger alltid vad jag tycker, men skilj på åsikt och fakta - det gör jag.

Johan K

Gammal & dryg
Japp !

Det tror & hoppas jag åxå !

[HSM]

Warrior

Jag tycker och tror nog att egentligen de allra flesta har något intressant att berätta - en bra intervjuare med känsla för frågor och personer kan nog få vem som helst att framstå som intressant. Det gäller att hitta just det där speciella som andra också kan tycka vara intressant.

Hans

"Begin at the beginning and go on till you come to the end: then stop."

P Lex

Warrior
Nu blir Sverox en tidning igen

Kul med nygamla Sverox igen. Jag kan dock inte hålla med alla som vill ha kvar inslag från "nya" Sverox (nr 16-19). Maken till ointressant och innnehållslös tidning har jag aldrig skådat. Från att ha varit en tidning som handlat om rollspel blev det istället en tidning om rollspelare. Vilka ville egentligen läsa om dem? Sedan blev man konstant bländad när man läste tidningen (pga alla kritvita ytor, eller avsaknad av text om man så vill). Det är märkligt att en så stor redaktion inte lyckades åstadkomma något bättre.