Willie Garvin
Veteran
Nu var det riktigt länge sedan jag var här. Kollade på gamla forumet och insåg att mitt senaste inlägg skrevs 2007. Sedan dess har jag haft en rätt lång paus från rollspel men senaste året har jag börjat spela lite igen i samband med släppet av M0. Kollade runt lite på forumet igår och upptäckte att det har tillkommit väldigt många nya termer som jag är relativt obekant med. Några tror jag mig ha listat ut men andra inte. Jag antar att "sandbox" är spel som Svavelvinter där spelarnas val avgör historien. Vad är fisktank-spel?
Sen upptäckte jag också att den stora striden nu verkar stå mellan traditionalister vs "rälsade äventyr suger fläskpung". Sist jag var inne i svängen så var det fortfarande vampire/goth vs alla andra
Snart ska min spelgrupp i alla fall spela klart M0 och sedan hoppa på antingen Genlab Alpha eller Svavelvinter. Har lite svaga funderingar på att spela igenom hela M:UA-kampanjen som har stått ospelad och oläst i min bokhylla alldeles för länge. Sen är jag, efter att nyligen ha sett True Grit och Deadwood, också rätt sugen på Western IV (dock osäker på min spelgrupp).
Nåväl. Kul att vara tillbaka är det i alla fall.
/Jacob aka Willie Garvin
Sen upptäckte jag också att den stora striden nu verkar stå mellan traditionalister vs "rälsade äventyr suger fläskpung". Sist jag var inne i svängen så var det fortfarande vampire/goth vs alla andra
Snart ska min spelgrupp i alla fall spela klart M0 och sedan hoppa på antingen Genlab Alpha eller Svavelvinter. Har lite svaga funderingar på att spela igenom hela M:UA-kampanjen som har stått ospelad och oläst i min bokhylla alldeles för länge. Sen är jag, efter att nyligen ha sett True Grit och Deadwood, också rätt sugen på Western IV (dock osäker på min spelgrupp).
Nåväl. Kul att vara tillbaka är det i alla fall.
/Jacob aka Willie Garvin