Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Man får nästa en känsla av att det här med rollspel kan bli nått.
Visst. Samtidigt är det ju uppenbart att LoL-publiceringen i Helga bröt medieisen. "2015 var året då ett rollspel om lyten, fekalier och lump fick in hobbyn i kulturens finrum" kommer det stå i 2030 års kulturhistoriska exposé "Nickelfint".Björn Wärmedal;n134166 said:Den får ju mer medial uppmärksamhet än Lorder och Lodisar, till och med! Helt makalöst!
Böckerna började packas och skickas ut redan förra veckan.Evokee;n134698 said:Har förhandsbeställt flera ex av boken för att ge bort i Julklapp, och så får jag mejl om att man nu ska skicka böckerna i januari!! Sen har man mage att be mig ta en selfie med boken nör jag väl får den. Sista jävla gången jag föreställer någon rollspelsprodukt! Det blir fanimej aldrig ett rätt på dem beställningarna! *rasar*
Hahahaha!! Det här gjorde min dag!Evokee;n134698 said:Har förhandsbeställt flera ex av boken för att ge bort i Julklapp, och så får jag mejl om att man nu ska skicka böckerna i januari!! Sen har man mage att be mig ta en selfie med boken nör jag väl får den.
"Känslan som infinner sig, ju längre in i berättelsen om Äventyrsspel man kommer, är att mitt svalnande intresse för företagets produkter intimt hör samman med denna utveckling. Från att ha gett ut produkter som medarbetarna brann för, så började man förlita sig på allt mer själslösa produkter som inte skiljde sig nämnvärt från de som TSR, Games Workshop, och så vidare gav ut."Dante;n134945 said:En första recension har dykt upp på Rollspelaren.com.
Det gör nog jag lite.CapnZapp;n134989 said:"Känslan som infinner sig, ju längre in i berättelsen om Äventyrsspel man kommer, är att mitt svalnande intresse för företagets produkter intimt hör samman med denna utveckling. Från att ha gett ut produkter som medarbetarna brann för, så började man förlita sig på allt mer själslösa produkter som inte skiljde sig nämnvärt från de som TSR, Games Workshop, och så vidare gav ut."
Denna konspirationsteori förstår jag inte alls.
Wee! Nu har jag lyckats lägga mina skitiga labbar på ett eget ex. av boken.Dante;n134948 said:Och nu finns boken inne hos SF-bokhandeln i Stockholm för de som vill klämma på den innan ett eventuellt köp.
Orvar och Jimmy tyckte att jag skulle göra det – men det kändes förmätet, liksom.anth;n135054 said:Wee! Nu har jag lyckats lägga mina skitiga labbar på ett eget ex. av boken.
Det enda som gör mig besviken är att Dante inte layoutat så som Klas Berndal beskriver på sidan 28. :grin:
Vi som skrev brann som fan för det vi gjorde. Men redaktionen kunde inte lägga så mycket tid eller resurser på att förädla det som togs fram, så det som skrevs var det som gavs ut, i mångt och mycket. Särskilt till DoD blev det så.CapnZapp;n134989 said:Denna konspirationsteori förstår jag inte alls.