Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
En licensdispyt har lett till att Cubicle 7 avvecklar One Ring. Läs mer här >>>
Middle-earth d20?Fiktionslek;n336089 said:Det är svårt att föreställa sig att det kan vara på det vis som det beskrivs, tycker jag. Givet det de säger -- de har en ny utgåva som är på väg och en massa saker som är helt färdiga -- så kan jag inte föreställa mig vad som kan få *dem* att avbryta samarbetet. Det ska ju vara då om det ändå var dags för omförhandling (rimligt) och motparten krävt så pass mycket högre ersättning att det blir värre att behålla licensen än att avbryta. Men då undrar man ju hur detta kan vara mer fördelaktigt för motparten, som inte sänkt sitt bud. Vem är villig att betala mer än Cubicle 7, som redan har mycket investerat? Eller möjligen: Vem kan sälja väldigt mycket mer än Cubicle 7?
WotC+LotR+TV-serie?
Skvaller och spekulationer!
Christian
Finns ju redan. Även det gjort av Cubicle 7.Mekanurg;n336097 said:Middle-earth d20?
Hypotes: industristöd för verksamhet i glesbygd.Möller;n336109 said:Men varför får de statsbidrag av Irland?
Synd. Jag hade hoppats på kulturbidrag. Om det kan delas ut till konstnärer som knappt producerar något, och filmer som ingen vill se, så borde det väl gå att ge det till folk som publicerar rollspel också?Mekanurg;n336114 said:Hypotes: industristöd för verksamhet i glesbygd.
Hmm, kanske vore något att lobba för här i sverige med? Menar hade inte vår kulturminister ett förflutet som lajvareGurgeh;n336118 said:Synd. Jag hade hoppats på kulturbidrag. Om det kan delas ut till konstnärer som knappt producerar något, och filmer som ingen vill se, så borde det väl gå att ge det till folk som publicerar rollspel också?
Gissningsvis vill licenshållaren bara ha en aktiv aktör i varje fält, och att den aktören skall gå så bra som möjligt. Istället för att ha två aktörer som måste konkurera med varandra om samma kunder.illuzive;n336128 said:och om de väljer att släppa ett nytt RPG om andra spel i samma värld försvinner?
Jo, jag tänker mest eftersom FFG redan har ett flertal LoTR-titlar på marknaden.Rymdhamster;n336135 said:Gissningsvis vill licenshållaren bara ha en aktiv aktör i varje fält, och att den aktören skall gå så bra som möjligt. Istället för att ha två aktörer som måste konkurera med varandra om samma kunder.
Och jag tvivlar på att någon som hyr en licens skule gå med på att den licensen också hyrs ut till någon annan.
Det kanske var något kopplat till det som kontraktsgrälet handlade om.illuzive;n336143 said:Jo, jag tänker mest eftersom FFG redan har ett flertal LoTR-titlar på marknaden.