Paal
Imaginär fantast
Planerna på eller fröet till sammanslagning tycks ha funnits längre än så!Henke;n296227 said:Fast planerna på MH har ju funnits i minst två år... :?
Planerna på eller fröet till sammanslagning tycks ha funnits längre än så!Henke;n296227 said:Fast planerna på MH har ju funnits i minst två år... :?
Håller med. Fast ska jag se någon risk ur mitt egna snäva perspektiv som Symbaroum-SL är det att den produktlinjen saktar ner, speciellt då Törnetronen, och att krutet läggs på just en regel-reboot. Inte för att det skulle vara dåligt i sig utan för att det skulle kunna bli för mycket av en omstart.Henke;n296228 said:Tycker att det här är en väldigt spännande utveckling där fler av landets tyngsta rollspelsskapare nu gör gemensamma ansträngningar att leverera ännu bättre produkter. Har alltid sett Ligan som vassa på regelmekaniker men något svagare på världsbygge och framförallt episkt kampanjmaterial. Med Järnringen har jag tyckt precis tvärtom. Fantastiskt världsbygge, episka kampanjer men inte min smak när det gäller regler. Nu håller jag tummarna för det bästa av båda världar.
Hoppas också på en fortsättning på Jonssons Symbaroum-romaner och fler Coriolis-romaner av Lilja (även om jag givetvis vill att rollspelsprodukterna prioriteras).
Sannolikt under namnet Rostbröderna*Tre solar;n296201 said:Jag förutspår ett Ny-nya Järnringen förlag HB AB år 2025.
Eftersom kockarna är desamma gissar jag att den nu expanderade Fria ligan kommer att koka båda varianterna av soppor, förhoppningsvis i riklig mängd och med förfinade smaker. Om det sedan blir mer eller mindre av någon variant lär efterfrågan styra. Själv är jag helt ointresserad av detaljerade kampanjer och håller därför en tumme för finfina framtida sandlådor.CapnZapp;n296259 said:FLs ideal, att äventyr är verktygslådor som låter spelledaren starta direkt, lämnar mig kall.
Detaljfyllda färdigskrivna kampanjer som Järnringen gör är däremot rollspelens livsblod för mig!