Nekromanti [Nyhet] GrottZine uppköpt av amerikanskt förlag

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag kan tyvärr inte gå ut med detaljer kring köparens identitet ännu, eftersom förlaget inte kommer att offentliggöra det förrän imorgon (vill inte att det misstas för ett skämt, kanske?)

Summan som byter händer är också hemlig, på typiskt jänkarvis. Men låt mig bara säga att jag kommer jobba mycket mindre och resa mycket mer framöver!

Kommentarer eller frågor mottages tacksamt :)

deusexmatteo

Warrior
Skönt, äntligen skördar du frukterna! Mins att du förra året berättade att du skulle slita på WRNU eftersom att det hela hade varit ett kulturprojekt som du fått betalt för att medverka i, men jag är glad att du stannade kvar trots att det var tufft där ett tag.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jo, det har varit ett tufft år utan tvekan. Men jag ångrar inget. Det som inte dödar, lämnar iaf ärr man kan skryta med på fyllan!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Hur går det med GrottRöj? Är de nya ägarna intresserade av att driva konventet vidare i samma anda som tidigare?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Grottröj och GrottZine är egentligen inte affilierade formellt. Jag arrangerar det förstnämnda under Föreningen WRNUs flagg (och föreningen Alla kan spela och Studiefrämjandet), men GrottZine driver jag själv utan koppling till andra organisationer.

Eller ja, drev då. Den nya ägaren vill inrikta fansinet mer på figurspel och cosplay och anpassa den grafiska formen efter målgruppen amerikanska tonåringar. Eftersom GrottZine är ett så starkt varumärke kommer det säkert gå hur bra som helst. Old School kommer naturligtvis även fortsättningsvis att finnas med. Tror jag.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Alla vet redan att det här var ett aprilskämt, förstås :)

Kranks skämt var bättre. Synd bara att det var ett skämt.