I morgon (fredag 3 februari 2012) är det premiär för den nya svenska spelwebshopen »Lekberg’s«.
Hur ser du det? De har ju ingen lagerstatus :/Arfert said:Se på fan, de hade Saga i lager, trodde det var slut nästan överallt.
Jag kanske är naiv och dum, men jag har köpt grejer på faktura och avbetalning via Klarna; de har nåtslags koppling till Nordea och jag har haft noll problem med dem.Storuggla said:Klarna finans? Vad är det för voodoobolag?
Klarna Faktura 14 dagar är... ja, faktura. Det är bara det att Lekbergs inte sköter hanteringen av fakturorna själva...Storuggla said:eller faktura
Utöver att Klarna Finans tillhandahåller faktura, så går det också att betala med kort hos Lekberg's. Så jag tycker inte det finns något att klaga på =)Storuggla said:Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Klarna Faktura, Klarna Konto ELLER via DIBS - och DIBS är stora.Storuggla said:Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Storuggla, speciellt med nya butiker
Klarna är Nordeas finansbolag. De hanterar både fakturering (fakturabelåning) och avbetalningskonto åt en massa företag.Storuggla said:Klarna finans? Vad är det för voodoobolag?
Ja, Anders ”Andy” Lekberg är, vad jag förstår, ena halvan. Den andra torde vara hans bror Magnus.anth said:Lekbergs = Andy här på forumet?
Mighty powerful vodoun, man! They say:Storuggla said:Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Storuggla, speciellt med nya butiker
I is never seen THAT powerful Iwa before. I is no longer to buy my games in Papa Legba webstore or no more going to use my Baron Samedi credit card!Vi ser nämligen till så att du alltid får varan först och betalar sen, och bara behöver använda sådana uppgifter som du kan utantill för att genomföra ett köp.
Jag har jobbat för dem, på tiden de kallades Kreditor (ungefär fyra år sen nu) och ska jag vara ärlig så kan jag inte rekommendera varken deras säkerhet eller kundfokus från tiden jag jobbade där.Storuggla said:Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Kollade nyss om de hade Saga, men deras distributör hade gett felaktiga uppgifter. så njet Saga.bozar said:Hur ser du det? De har ju ingen lagerstatus :/Arfert said:Se på fan, de hade Saga i lager, trodde det var slut nästan överallt.
Jag har avbetalningar hos Klarna liksom att jag har handlat på "vanligt vis" (faktura) från flera företag som har Klarna som boss för fakturorna - exempelvis Dustin Home och Adlibris. Det har aldrig varit några problem och de verkar växa och bli bättre eftersom allt fler företag verkar välja dem.Tony.M.Meijer said:Jag har jobbat för dem, på tiden de kallades Kreditor (ungefär fyra år sen nu) och ska jag vara ärlig så kan jag inte rekommendera varken deras säkerhet eller kundfokus från tiden jag jobbade där.Storuggla said:Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Men det kan såklart ha ändrats.
Trevligt, men de borde skaffa lagerstatus och skaffa en meny där man kan se alla titlar de har inne eller åtminstone kunna välja en alfabetisk ordning, istället för att i blindo bläddra sida för sida. ... Imho.Dante said:I morgon (fredag 3 februari 2012) är det premiär för den nya svenska spelwebshopen »Lekberg’s«.
Personligen stör jag mig något enormt på namnet. Varför engelskt genitiv? Vad hade det varit för fel på »Lekbergs«?Dante said:I morgon (fredag 3 februari 2012) är det premiär för den nya svenska spelwebshopen »Lekberg’s«.
Klarna har en helt suverän tjänst: om man missar betalningsdatum (vilket *hrmf* hänt) så får man ett mail och kan gå till en länk på deras hemsida där sista betalningsdag kan flyttas fram 10 dagar så att man slipper påminnelsefaktura. Aldrig haft problem med dem och som sagt är det Nordea bakom.Storuggla said:Klarna finans? Vad är det för voodoobolag?