Utveckla gärna.Arfert;n120929 said:Jag konstaterar bara att RM verkar ha tänkt rätt den här gången och hoppas på att utförandet blir bra också.
Jag tror din kompis blandar ihop personlig subjektiv smak med systemdesign. Visst finns det många som kommer att skaffa boxen enbart av nostalgiskäl, och vissa för att ersätta böcker som håller på att falla sönder. Men det fyller en nisch som passar vissa.Anchorman;n120865 said:Varför försöka återuppliva ett system som min kompis uttryckte det perfekt "inte ens är mediokert"
Här kan man parafrasera Raggi: Problemet är inte att DoD 87 är ett dåligt spel, utan att dess konkurrenter inte är bättre. Jämfört med alla andra svenska spel som gör anspråk på samma nisch, är DoD 87 VÄLDIGT tight konstruerat: det är lätt att förstå, snabbt att komma igång och mycket innehåll per sida.Anchorman;n120865 said:Problemet är att DoD 87 är ett dåligt spel.
What?Tre solar;n121251 said:Här kan man parafrasera OSR-rörelsen: Problemet är inte att DoD 87 är ett dåligt spel, utan att dess konkurrenter inte är bättre.
Problemet är att DoD inte enbart konkurrerar med andra svenskspråkiga rollspel: DoD konkurrerar också med samtliga engelskspråkiga rollspel då dagens svenska rollspelare talar och läser det språket flytande. Behöver jag verkligen ett nytt DoD 87 som kanske har sina fördelar jämfört med resten av den svenska spelmarknaden men som knappast står ut i jämförelse med de engelskspråkiga rollspel jag redan har och äger?Tre solar;n121251 said:Här kan man parafrasera OSR-rörelsen: Problemet är inte att DoD 87 är ett dåligt spel, utan att dess konkurrenter inte är bättre.
James Raggi, men jag minns det som att han citerar någon annan. Men eftersom jag är osäker borde jag nog hänvisat till honom istället.chrull;n121255 said:What?
Tre solar;n121349 said:Då ber jag om ursäkt.
Det är heller inte det jag menar i mitt inlägg.
Som jag tolkar texten på kickstartern så ska de följa med boxen.Ezping Orm;n121335 said:Kommer SL-skärm, rollformulärsblock, Blixtäventyr mm. med i boxen eller är det tänkt att det ska släppas och säljas som separata produkter?
Staffan;n121425 said:Jag tolkar det som att de som kickstartar det hela får eventuella stretch goals. Däremot kan de mycket väl säljas separat när spelet kommer till butik så småningom.