Basenanji
Postd20modernist
Mekanurg;n124632 said:Det mesta pekar mot att jag ska skriva en kampanj till den här retro-utgåvan. Jag har sett många synpunkter på projektet här, en del tämligen negativa. Så jag undrar: Hur bör en god DoD-kampanj se ut? Jag vet vad min kampanj ska handla om på ett övergripande plan, men det är alltid kul att inhämta andra gamers' konstruktiva synpunkter innan jag börjar skriva.
Jag ser också gärna något i stil med Marsklandet, Svavelvinter eller Oraklets Fyra ögon. Jag vill bara passa på att understryka att även om t.ex. Svavelvinter inte är direkt rälsat så leder storyn spelarna framåt.
En sån story tror jag gör ett äventyr inte bara bra, utan magiskt:
"Spelet blir mer spännande och spelarna oroligare om de märker att händelser de inte förstår hela tiden pågår omkring dem. De ska få intrycket av att Marjura inte legat och väntat på dem, utan helst velat slippa dem." (Svavelvinter, Äventyrshäftet, s. 6).
Det är ibland populärt att skriva fisktankar som egentligen inte innehåller mer än olika plats- och personbeskrivningar och med lite tur kanske en och annan slumpmötestabell. Jag hoppas att du Anders bidrar med mer än så och att du tar tillfället i akt att skriva en legendarisk äventyrskampanj som gör lika stort avtryck som Erik Granströms olika opus!