Nekromanti [Nyhet] Kickstartern för Riotminds retro-DoD är uppe

Herr Grönstedt

Swordsman
Jag har Nordea och har inte låst upp mitt kort för köpet, men det står nu som reserverat på kontoutdraget så jag antar att det funkade ändå.

Evil Peter

Hero
Owlbearpig;n127047 said:
Kan det vara så att många backare är nordeakunder och inte har shoppat på internet sedan den 5:e?

http://www.nordea.se/privat/vardagstjanster/kort/Internetkop.html

Jag tror felet låg hos Kickstarter, eller åtminstone inte hos backarnas banker, då folk från alla möjliga banker fick problem med betalningen. Jag själv hade problem och har Handelsbanken. När folk försökte igen kort efter kickstartern slutat fick de ofta försöka flera gånger innan det lyckades, men när jag skulle försöka igen gick det direkt och problemet verkade vara löst.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag fick nekad betalning första gången, testade igen och då gick det utan att jag behövde öppna kortet. Har Nordea.

cogitare

Swashbuckler
Varför är folk (i allmänhet) så avogt inställda till Riotminds här på forumet? Jag känner att jag missat någon sorts kontrovers här...

Cog.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
cogitare;n155476 said:
Varför är folk (i allmänhet) så avogt inställda till Riotminds här på forumet? Jag känner att jag missat någon sorts kontrovers här...

Cog.
Det är en lång, lång historia bakom. Sammanfattningsvis så synkar inte RiotMinds med rollspel.nu, för olika syn på vad som är viktigt och vad som är rätt sak att göra.

/M

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Magnus Seter;n155479 said:
Det är en lång, lång historia bakom. Sammanfattningsvis så synkar inte RiotMinds med rollspel.nu, för olika syn på vad som är viktigt och vad som är rätt sak att göra.
Med det sagt, det är inte det "officiella rollspel.nu", eftersom jag skriver för Riot av och till ... :grin:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Magnus Seter;n155479 said:

/M
Ïnte bara en lång historia, utan många långa historier skulle jag säga.

De synkade inte så bra med gamla järnringens mutant-forum heller.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
MattiasLejbrink;n120513 said:
Bortsett från att man vill "hjälpa det att hända" finns liksom ingen anledning att hoppa på en Kickstarter när man bara kan köpa det i butik senare när man känner för det.
Det är väl den stora grejen för de flesta kreatörer, dvs kommer det jag ger ut att faktiskt vara intressant för tillräckligt många människor för att det ska bära sig ekonomiskt (i.e. vill andra ha det eller ska jag behålla det för mig själv).

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Tony.Meijer;n155500 said:
God damnit, 700 000 kr... Och folk säger att det inte finns pengar i rollspel...
Du har ännu inte dragit av för tryckkostnader, inköp av illustratörer, ihopsättning av lådan, etc...

Men visst är det klart att det finns pengar i rollspel om du bara lyckas starta en framgångsrik kickstarter och sedan flyr landet med pengarna utan att prestera.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag stör mig fortfarande orimligt mycket på att de körde kickern innan de hade gjort något alls. Inte skrivit en rad, inte fixat några bilder... wth, liksom. Men det blir säkert skitbra :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Björn Wärmedal;n155505 said:
Jag stör mig fortfarande orimligt mycket på att de körde kickern innan de hade gjort något alls. Inte skrivit en rad, inte fixat några bilder... wth, liksom.
Nej, det är fullkomligt rimligt =)

Leon

Leo carcion
Jag trodde först att de hade lagt ut en beta för kommentarer.

Not quite...

Arfert

Facit
Jag håller tummarna för en bra produkt.
Mycket av kommentarerna i tråden handlar om vapendetaljer och fummeltabeller... det känns inte som Riotminds spelare har hajat grejen med gamla DoD (som var enkelhet och tydlighet).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Arfert;n155530 said:
Jag håller tummarna för en bra produkt.
Mycket av kommentarerna i tråden handlar om vapendetaljer och fummeltabeller... det känns inte som Riotminds spelare har hajat grejen med gamla DoD (som var enkelhet och tydlighet).
Eller så är vi insnöade på en typ av spelande som 90% inte sysslade med. :grin:

Jag hoppas verkligen inte att det blir "DoD Rolemaster" ... :p