Den debatten har jag missat.. har du nån länk?w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
Den debatten har jag missat.. har du nån länk?w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
Intressant, det där hade jag helt glömt.w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
http://montecook.livejournal.com/150303.htmlArfert said:Den debatten har jag missat.. har du nån länk?w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
Njä, jag får det inte att stämma.Magnus Seter said:http://montecook.livejournal.com/150303.htmlArfert said:Den debatten har jag missat.. har du nån länk?w176 said:Jag tror på att konflikten är kring OGL, men jag tror också debatten om hur wizards hanterar frågor kting kön, ras, bildval m.m. i sina spel kanske också spelar in.
/Magnus
Han har även tidigare visat sig ha lite dålig uthållighet när det gäller projekt han ger sig in i. Tänker på Iron Heroes och Dungeon A Day. Och han skulle satsa på romanskrivande.anth said:Sedan måste man ställa sig frågan: vad skulle få Monte Cook så förbannad att han frivilligt säger upp sig från sitt eget drömjobb (jo, för Monte är drömjobbet att få vara med och utveckla nästa version av DnD).
På rak arm kan jag komma på Cthulhu d20 som var en av de bästa d20-implementeringar jag sett. Visst gjorde han Unearthed Arcana också? Den är påstått suverän. Jag har också läst en hel del artiklar av honom som jag verkligen uppskattat.Eksem said:Vad har han gjort som faktiskt är bra, egentligen?
Ett mästerverk. En av de mest imponerande rollspelprodukter jag känner till.Arfert said:Ptolus, är den bra?
Cook är inte dålig för att 3E är obalanserat utan för att det är ett förvirrat, svårgenomträngligt och ofunktionellt härke. Karln är en idiot.anth said:Nej, jag läste:krank said:Eller läste du Max' inlägg som "OMG 3e SUUUUUUUGER" och svarade på det istället?
"DnD3, som Monte Cook var med och skapade, är obalanserat - vilket gör Monte Cook till en dålig spelkonstruktör i vissa personer ögon."
Jaså? Vad konstigt... det har funkat alldeles utmärkt för mig i tio års tid...Wilmer said:Cook är inte dålig för att 3E är obalanserat utan för att det är ett förvirrat, svårgenomträngligt och ofunktionellt härke. Karln är en idiot.anth said:Nej, jag läste:krank said:Eller läste du Max' inlägg som "OMG 3e SUUUUUUUGER" och svarade på det istället?
"DnD3, som Monte Cook var med och skapade, är obalanserat - vilket gör Monte Cook till en dålig spelkonstruktör i vissa personer ögon."
Nope, han gjorde Arcana Unearthed - men den är också ett mästerverk.Vitulv said:Visst gjorde han Unearthed Arcana också?