Nekromanti [Nyhet] Mutant Hindenburg - MUA åter uppstår (typ)

Bifur

Veteran
Anade att detta var på gång efter att hört en intervju med en av ligisterna i höstas.

Omdömen? Förväntningar? Kul säger jag. Hoppas de tar in Järnringen på ett hörn som spelvärldskonsulter.

Leon

Leo carcion
Bara på deras Facebookkonto vad jag kan se. Det är Pyri, 25 år efter händelserna i UA. Mer muterade djur och mer ångteknologi vad jag kan förstå

Ser riktigt fett ut!

Jocke

Man med skägg
Äntligen Grandville-rollspelet! Det här är ju (mer eller mindre) mitt förslag från Boningen i november 2011! Ingen är gladare än jag!

Den andra vägen är att släppa Grandville rollspelet, baserat på serietidningen med samma namn av Brian Talbott. Till dagens datum finns två volymer i den egna genren scientific-romance thriller. I Frankrikes huvudstad, Grandville möter vi ett myllrande antropomorfistiskt 1800-tal, det är en värld där Napoleon vann sitt krig och England just har återfått självständighet. Det är fullt av ångmaskiner, automater, zeppelinare och allt annat som hör steampunken till. Människorna är få till antalet och har inte samma rättigheter som djur och sköter ofta sjaskiga jobb som hotellportierer, råbusar och daglönare. Dock finns det en del fisk och fåglar i djurbefolkningen.
Här kan äventyrarna uppleva den sociala kamp som är så central i Mutant UA och spela fabeldjur samtidigt. Det finns sprudlande kabaréer, hårdkokta grävlingar med flerskottare som arbetar för Scotland Yard och en fransk överklass vars hela maktbalans är i rubbning.

Utgivningsplan
Grandville: Scinetific-Romance Thiller Roleplay – grundbok
Grandville: Mon amour – Stadsmodul om staden Grandville, nördigt detaljerade kartor, ett stort antal slp, mängder av äventyrsfrön. Som en gigantisk fisktank.
LeBrock’s Few – Ett äventyr där RP är poliser inom Scottland Yard, med mer regler och bakgrund om både tjuv och polis.
Bête Noire – Modul om rymden, teknologi och hemliga sällskap
Anglophobia – Modul om Englad, politik och anarki
För den som också vill läsa komentarer av tex Storuggla, Kosta, Mekanurg och en Lars som jag tror är Krantz (samt såklart många andra, ingen nämnd ingen glömd osv) så går det att hitta på boningen-backupen http://www.mandrill.se/boningen/2011...gar-ur-krisen/

----

För att vara tydlig: att projektet är mitt tankebarn är såklart lika sant som att JK Rowling baserade Harry Potter på att hennes undermedvetna snappat upp Books Of Magic TPBs med Timothy Hunter som ju är porträttlik Potter och skyltades mycket på alla serieaffärer hon promenerat förbi. DVS inte alls, men en fin historia.
Och för att vara EXTRA tydlig: Jag är SÅ JÅVLA PEPP på det här spelet!

Mogger

Hipsteranka
Äntligen! Har vetat det här i 2 år, men inte kunnat säga något!

Jag tror (vet!) att det här kommer att bli hur fett som helst!

Paal

Imaginär fantast
Måns;n278563 said:
Äntligen! Har vetat det här i 2 år, men inte kunnat säga något!

Jag tror (vet!) att det här kommer att bli hur fett som helst!
Är du inblandad? Ulvriketexpert?

Sopbil

Veteran
Hmm. Verkligen älskade Järnringens Mutant och tycker inte att Fria Ligans version nått upp till samma klass i varken regler eller äventyr.
Hoppas på det bästa, men önskar nog att det var Järnringarna som stod bakom detta.