Nekromanti [Nyhet] Nytt SF-antikvariat i Stockholm

Bifur

Veteran
Lokal grej men eftersom en del av oss bor i Stockholm så skriver jag ändå. Jag besökte idag Stockholms nya antikvariat för SF- och fantasy-litteratur. Man kan läsa om det här:
http://www.boktugg.se/2018/11/09/st...tikvariat-nyckeln-ar-att-vi-gar-mot-strommen/
Mycket trevligt. Massor av böcker givetvis men också några rollspelstitlar, solospelsäventyr, serietidningar och andra angränsande böcker. Väl värt ett besök.

zonk

muterad
Fan, det låter som ett givet utflyktsmål! Mot Söder!

MattiasLejbrink

Swordsman
Bifur;n299924 said:
Nej. Har för mig att jag läst att de väl bort det.
De har satsat hårt på mysig inredning och gott kaffe vet jag, så troligtvis vill de ha kunderna på plats så att säga. Ser fantastiskt ut på bilderna (följ ni som har instagram! @sfantikvariatet) så väl värt ett besök om inte annat för massiva hyllor av fina böcker :)

Bifur

Veteran
Gissar väl att tanken är att det inte går att konkurrera om näthandeln utan att det finns mer potential i att dra kunderna till butiken.

da_bohz

Swordsman
Det skrivs om deras icke-befintliga näthandel i artikeln:
– Ur en kommersiell synvinkel har det visat sig vara svårt att driva antikvariat. Det har lagts ner flera antikvariat i Stockholm de senaste åren. Nyckeln för vår del är att vi går mot strömmen – vi har ingen nätförsäljning och säljer bara böcker inom en väldigt smal genre, säger Magnus Lekberg, en av grundarna till Stockholms science fiction-antikvariat.

zonk

muterad
Måste kolla om de har Strugatskij-brödernas "Måndag börjar på lördag" i Sam J Lundwalls översättning. Letat efter den för kanske 15 år sen!

Necross

Swashbuckler
"Nyckeln för vår del är att vi går mot strömmen ..."

Jag fattar inte. Nyckeln till vad? Konkurs?

anth

Vetefan
...säger Magnus Lekberg, en av grundarna till Stockholms science fiction-antikvariat.
Är det händelsevis en släkting till Anders Lekberg som startade Lekbergs?

Nässe

Myrmidon
Bifur;n299904 said:
Lokal grej men eftersom en del av oss bor i Stockholm så skriver jag ändå. Jag besökte idag Stockholms nya antikvariat för SF- och fantasy-litteratur. Man kan läsa om det här:
http://www.boktugg.se/2018/11/09/st...tikvariat-nyckeln-ar-att-vi-gar-mot-strommen/
Mycket trevligt. Massor av böcker givetvis men också några rollspelstitlar, solospelsäventyr, serietidningar och andra angränsande böcker. Väl värt ett besök.
Den här nyheten gör mig helt orimligt glad. Konstigt. Suget att åka till Stockholm har ökat med tusen procent.