I en artikel på New Statesman aslöjar Terry Pratchett att hans dotter Rhianna Pratchett kommer att ta över Discworld-skrivandet efter att han går bort.
Läs om intervjun här!
/M
Läs om intervjun här!
/M
Hmmm vet du nått som jag inte vet?God45 said:NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har nån läst något som Rhianna Pratchett skrivit, eller drar vi bara saker ur röven här, ursäkta min franska?God45 said:Vad är fel med er? Någon som inte är Terry Pratchett ska skriva discworld!
Det är som när de lätt andra skriva Dune böcker. Det är som när Tolkiens barn släppte den där styggelsen Silmarillion. Det här kommer vara de värsta böckerna någonsin!
Ja, låt oss se om världens bästa levande författares bokserie kan skrivas lika bra av någon annan. För det kommer hända...Dnalor said:Har nån läst något som Rhianna Pratchett skrivit, eller drar vi bara saker ur röven här, ursäkta min franska?God45 said:Vad är fel med er? Någon som inte är Terry Pratchett ska skriva discworld!
Det är som när de lätt andra skriva Dune böcker. Det är som när Tolkiens barn släppte den där styggelsen Silmarillion. Det här kommer vara de värsta böckerna någonsin!
Ska vi kanske vänta tills vi sett vad hon går för?
That's not true and you know itGod45 said:...världens bästa levande författare...
Asså. Även om man nu har Pratchett som favoritförfattare, så är det ju inte så att alla hans böcker är jättedunderasabra allihop. De är alla mysigt småputtriga och fyndiga, ibland till och med roliga och smarta. Men för det mesta småputtriga. Inget fel med det, jag gillar Pratchett. Men kom igen:God45 said:Ja, låt oss se om världens bästa levande författares bokserie kan skrivas lika bra av någon annan. För det kommer hända...
Samma här, faktiskt. Jag har oerhört svårt för sånt här fan-whine.Vimes said:Jag har svårt att se problemet.
För det första tvivlar jag väldigt starkt på att Pratchett är "världens bästa levande författare". Jag menar, hans böcker är väl lite småroliga sådär, men de är knappast några litterära mästerverk. Jag gillar Jönssonliganfilmerna, men inte är de världens bästa filmer direkt.God45 said:Ja, låt oss se om världens bästa levande författares bokserie kan skrivas lika bra av någon annan. För det kommer hända...
Medhåll. Discworld har varit i behov av en förnyelse ett tag faktiskt. Så jag ser fram emot att se denna dära RnB-sångerskans take på'et.Vimes said:2. Pratchetts stil är.. öh.. ganska homogen.
Jag är ganska nyfiken. Hon har ju ett gäng datorspel och nån serietidning på sin meritlista, men jag har typ inte spelat nåt av spelen...Dnalor said:Har nån läst något som Rhianna Pratchett skrivit, eller drar vi bara saker ur röven här, ursäkta min franska?
Men det som är bra blir ju inte sämre? Är det så jobbigt att använda författarens förnamn när du rekommenderar? =)God45 said:Jag vill bara inte se någonting fantastiskt bli medelmåttigt. Hennes böcker behöver inte bara vara bra böcker, de måste vara lika bra som hennes far och jag tror inte det är möjligt.
God45 är just nu fullt medveten om att han är ologisk, sentimental och ganska löjlig. Men han lärde sig läsa på engelska med Guards! Guards! och har spenderat alldeles för mycket tid med discworld böckerna för att vara objektiv eller ens vettig när det komemr till det här.krank said:Men det som är bra blir ju inte sämre? Är det så jobbigt att använda författarens förnamn när du rekommenderar? =)God45 said:Jag vill bara inte se någonting fantastiskt bli medelmåttigt. Hennes böcker behöver inte bara vara bra böcker, de måste vara lika bra som hennes far och jag tror inte det är möjligt.
Dethär låter lite som »Jag vill inte att homosexuella gifter sig med varandra för då måste jag förklara vad kärlek är för mina barn« =)God45 said:Så jag tycker tydligen inte samma som alla andra här men jag vill kunna undvika att rekomendera Pratchet som jag måste rekomendera Tolkien eller Herbert eller Conanan berättelser. "Läs de här men inte de här, där började de bli dåliga..."
Bob Dylan!God45 said:Och om jag inte kan utse Pratchett till bästa levande författaren vem tycker ni förtjännar titeln?
Du menar boken som var betydligt mer intressant än den uttjatade klichéfyllda triologin om Härskarringen. Oh, vad hemskt det är.God45 said:Det är som när Tolkiens barn släppte den där styggelsen Silmarillion. Det här kommer vara de värsta böckerna någonsin!