Nekromanti [Nyhet] Spelskaparna

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Vi Spelar Rollspel är en actual play-podcast där en grupp göteborgare spelar igenom Svavelvinter-kampanjen, första säsongen var det med Drakar och Demoners regler och under andra användes Fria Ligans Svavelvinter-regler. I väntan på tredje säsongen där de ska spela Kristalltjuren så har de tagit en liten paus och lanserat sin nya satsning: Spelskaparna,

Spelskaparna är en podcast där de bjuder in spelskapare, intervjuar denne och sedan spelar ett scenario tillsammans med spelskaparen. Första avsnittet hade premiär idag och den första gästen är jag. Vi talar allmänt om rollspel, och sedan så spelar vi scenariot Det illyriska blodet, ett gammalt konventsscenario till Bortom: Lögnens slöja. Om ni inte redan lyssnar på podden är det ett perfekt tillfälle att börja och lära känna Vi Spelar Rollspelet-gänget (och sedan gå tillbaka till början).

Ni hittar avsnitten på iTunes (sök på Vi Spelar Rollspel) eller på följande länk: http://www.vispelarrollspel.se/category/podcasts/spelskaparna/

Inkognito

Swordsman
Lämnad i en cliff-hanger WTF!! :)

Jag vill flika in att planen som jag förstod det av förra avsnittet är att de tänkt spela lite Coriolis innan de ger sig på Kristalltjuren!
Alltså: Spelskaparna några avsnitt -> Coriolis -> Spelskaparna några fler avsnitt -> Kristaltjuren

Rangertheman

Myrmidon
Jag har lyssnat på några VSR-avsnitt. Ska bli kul att lyssna på Spelskaparna också :)