Nekromanti [NYHET] Strahd von Zarovich är tillbaks! Igen ... (D&D)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Snart kan vi återvända till Barovia och mäta oss mot Strahd von Zarovich, den berömda vampyren vars slott gav namn till en hel kampanjvärld för Dungeons&Dragons. Jag älskar den ursprungliga modulen där han dök upp, och har höga tankar om stämningen som målades upp i efterföljaren och kampanjvärlden. Varianten till 3.5 var sådär.

Nu är det dock dags igen och som den obotlige optimist jag är ser jag fram emot att spendera pengar på att träffa Strahd ... igen.

Mer info här:

http://dnd.wizards.com/articles/news/return-ravenloft

Eksem

Champion
Ravenloft är intressant, en av få moduler som bryter mot mina ideal som verkligen fungerar otroligt väl. Tyvärr tycker jag alla återbesök hittils varit riktigt dåliga på ett eller annat sätt och dess enda höjdpunkter varit lånad stjärnglans från det lysande orginalet. Har således inga förhoppningar den här gången heller, och tycker det känns slappt och oinspirerat att leva på gamla meriter istället för att analysera varför OSR-rörelsen känns så levande medan WotCs utgivning på äventyrsfronten är så fadd.

Men man kan ju alltid hoppas, blev jag motbevisad skulle jag jubla!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Eksem;n145982 said:
istället för att analysera varför OSR-rörelsen känns så levande medan WotCs utgivning på äventyrsfronten är så fadd.

Men man kan ju alltid hoppas, blev jag motbevisad skulle jag jubla!
WotC fimpar i år GenCon och åker på .. GaryCon! Kanske lite OSR-research kan äga rum då.

Annars så håller jag med till viss del. Det är lite mycket "same old, same old" över Ravenloft. Men jag hoppas, hoppas!

God45

#PrayersForBahakan
Magnus Seter;n145992 said:
Annars så håller jag med till viss del. Det är lite mycket "same old, same old" över Ravenloft. Men jag hoppas, hoppas!
Alltså, Ravenloft är helt klart en av deras äldre grejer. Men jag älskar flera av TSR:s gamla kampanjvärdar och vi har inte sett Ravenloft på en hel edition och 3.X Ravenloft när det skrevs av White Wolf var förvånansvärt... Intetsägande. Och ärligt talat, jag vill ha nya versioner av Planescape, Dragon Lance och Birthright.

Och känslan jag får av mer Strahd är: